Cursusavond clubscheidsrechters

donderdag 16 mei 2024   |   19:30 - 22:00   |   Bovenzaal
Op donderdag 16 mei zorgt de arbitragecommissie ervoor dat je in één avond thuis bent in de spelregels van hockey.

Na het bijwonen van deze cursusavond haal je zonder problemen je scheidsrechterskaart en kan je komend seizoen stressvrij de wedstrijden van jouw kind fluiten. Sterker nog, je kan op de avond zelf meteen het online examen doen als je wilt! Locatie: clubhuis Alliance. Aanvang: 19.30 uur.

Meld je voor deze avond aan bij Onno Bosch via [email protected].

Leuk én belangrijk
Fluiten is heel leuk om te doen en belangrijk om de wedstrijden goed te laten verlopen. Daarvoor hebben we je hulp als ouder hard nodig. Een goede scheids komt de wedstrijd ten goede! Om wedstrijden van jouw kind te mogen fluiten, moet je (vanaf de O12-teams) de spelregels beheersen en een scheidsrechterskaart hebben. Alliance maakt deze stap gemakkelijk door deze cursusavond aan te bieden. Twijfel je of fluiten wat voor je is omdat je het spannend lijkt, laat het ons weten. Je staat er niet alleen voor en meer uitleg krijgen is een goede eerste stap.

In één avond maken we je wegwijs in de spelregels. Daarnaast geven we tips vanuit de praktijk hoe je op te stellen op het veld en te zorgen voor een aangename en sportieve wedstrijd. Heb je geen fluit- of speelervaring dan is dit dé manier om te beginnen. Hoe eerder je begint met fluiten, hoe makkelijker het is.

Scheidsrechterskaart
Tijdens de cursusavond kan je op eenvoudige manier het online KNHB examen clubscheidsrechter afleggen. Het examen bestaat uit dertig vragen en duurt ongeveer twintig minuten. Bij de vorige examenrondes slaagde 99% van de deelnemers voor dit examen.

Wil je alleen de e-learning volgen en daarna online het examen clubscheidsrechter doen, meld je dan ook aan via [email protected]. Je krijgt toegang tot de e-learning van de KNHB waar je in ongeveer 5 kwartier wordt klaargestoomd voor het examen.

De praktijk
Vervolgens word je, in overleg met de coach of manager van het team, twee à drie keer per seizoen ingedeeld om wedstrijden van je eigen kind te fluiten.

Meer info over de fluiten bij Alliance kan je op onze website vinden (link).

Een uitleg over onze opleidingen vind je hier (link).

Heb je vragen of opmerkingen, aarzel dan niet om contact op te nemen via [email protected].

Met sportieve groet van
de Arbitragecommissie