Terugblik van de voorzitter

11-3-2012
Terugblik van de voorzitter

Afgelopen week hebben we afscheid genomen van onze jeugdspeler Bob Mok. Bob was een keeper pur sang: vrolijk, cool en rustig. Afgelopen zaterdag hebben we hem herdacht met een minuut stilte in aanwezigheid van zijn vader, broer en het voltallige JA3 team. Velen van u waren daar bij aanwezig. Het was even héél stil op het sportpark. Zo deelden we samen de pijn van de ouders en broer en zus van Bob, de laatsten zelf ex- Alliancers.

Zelf vond ik de hele week erg indrukwekkend. Het afscheid bij Bob thuis, de begrafenis, de stilte op het park; de betrokkenheid van onze vrienden bij HBS die ook een minuut stilte hielden om één uur, de voetbalverenigingen RCH en VEW die eveneens respect toonden; hockeyclub Hurley waartegen de JA3 had moeten spelen, die in meerdere contacten hun medeleven en hulpvaardigheid betoonden; de brief van de B en W waarin zij de vereniging van harte sterkte toewensen.

Toevallig was er afgelopen week ook ons jaarlijkse overleg met de besturen van Bloemendaal, RoodWit, HBS en Bennebroek. Er werd ook daar stilgestaan bij het ongeluk van Bob. Ik heb daar verteld hoe Bob's hockey team zich van hun allerbeste kant hebben laten zien. Hoe ze elkaar hebben gesteund. In de afscheidsdienst werd door het team gesproken, ze stonden rondom de kist, tooiden die met hun Alliance shawl, en lieten zien waar verenigingen als Alliance toe dienen:  het bouwen van vriendschappen, het tonen van respect, het samen overwinnen van ook de moeilijkste obstakels. In de afgelopen week is het team steeds gesteund door coaches Frank van Eijk en Wim Schaaf die op indrukwekkende wijze hun moeilijke rol hebben ingevuld.

De steun die wij op onze beurt hebben ontvangen van andere verenigingen maakt dat ik oplettender zal zijn wanneer dergelijke omstandigheden zich voordoen bij andere verenigingen. Het heeft velen binnen Alliance gesterkt dat zo veel mensen, ook van buiten Alliance, hun medeleven hebben laten blijken op zo'n warme en indrukwekkende manier. Veel dank aan iedereen die hieraan hebben bijgedragen.

En zo sluiten wij de periode van rouw om Bob af. We gaan Bob niet vergeten, ook niet als we vanaf nu weer verder gaan met ons spel.

Namens het bestuur,
Erik Jan Verhulst, voorzitter