Dames 1 - wint Play Off ronde 1 tegen Oss

Nieuws afbeelding 4-6-2012 Een bloedstollend wedstrijd ! In een zinderende shoot-out ronde beslisten Nicole Oud en Alexandra Spoelder de strijd om de winst in de 1e wedstrijd tussen MHC Alliance Dames 1 en MHC Oss Dames 1. De wedstrijd leek aanvankelijk zich ten gunste van Alliance te ontwikkelen door een snelle voorsprong van 2-0 op Oss. Maar halverwege de 1e helft kon Oss zich goed herpakken en scoorde binnen 8 minuten 3 doelpunten. De gehele 2e helft moest Alliance zich vol geven om in de laatste minuten langszij (3-3) te komen en een verlenging af te dwingen. Het publiek begon zich steeds meer te roeren en mede dankzij de vele aanmoedigingen en opzwepende muziek groeide onze meiden in de wedstrijd. De verlenging (met golden goal) leek wel een een tombola waarbij de gemiste kansen zich over en weer voordeden. Vele Alliancers moesten hun zenuwen en spanning flink in bedwang houden, want spannend was 't ! Beide teams bleken bijzonder aan elkaar gewaagd. De verlenging leverde geen winnaar op en het arbitrale trio maakte de teams klaar voor de alles beslissende shoot outs. Ook hier moesten de vijf uitgekozen speelsters van Alliance tot het uiterste gaan. Uiteindelijk zorgde Nicole Oud voor de 6-5 en stopte de beste goalie van Alliance - Alexandra Spoelder de laatste shoot out van MHC Oss. Het gejuich was tot ver in Heemstede te horen van de honderden toeschouwers en de speelsters van Dames 1 bedolven hun goalie onder de complimenten.

Hoe gaat 't nu verder ? Zaterdag 9 juni a.s. spelen onze meiden om 12:30 uur de return-wedstrijd op MHC Oss. Bij winst plaatsen onze Dames 1 zich direct voor de Overgangsklasse. Bij verlies zal er een beslissingswedstrijd volgen op zondag 10 juni om 12:30 uur op Alliance.

Bus naar Oss - Op zaterdag 9 juni stelt het bestuur van MHC Alliance wederom een bus ter beschikking voor alle supporters. Geef je op via [email protected] tot woensdag 6 juni a.s. 12:00 uur. Dus ga met je hele familie, je heel team of gewoon met je vrienden en/of vriendinnen mee en moedig  onze Dames 1 heel hard aan. Toeters, vlaggen, Alliance-paraplu's, Alliance-sjaals mee !

Zet 'm op meiden !