Bitjes & Nopjes: Sport en spel voor kinderen in Groep 1,2 en 3

Nieuws afbeelding 5-9-2012 Voetbalvereniging RCH en hockeyvereniging MHC Alliance hebben samen vorig seizoen het initiatief genomen een nieuw sportprogramma te organiseren, Bitjes & Nopjes, voor kinderen van Groep 1/2/3 (leeftijd 5/6/7). Het bleek een groot succes, daarom gaat in seizoen 2012-2013 weer Bitjes & Nopjes van start.

Inschrijven of meer informatie kan nu via een email naar [email protected]

Wat is Bitjes & Nopjes
 Bitjes & Nopjes is een leuk en stimulerend sport- en spelprogramma voor kinderen van Groep 1/2/3. Lekker buiten sporten, onder begeleiding van professionele sportinstructeurs maken de kinderen op jonge leeftijd kennis met voetbal en hockey. Ervaring is niet vereist. Ze leren daarbij op een verantwoorde manier de beginselen van sport en bewegen.

Gedurende een uur per week wordt aan essentiƫle bewegingsvaardigheden gewerkt. De kinderen leren de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld.
De kinderen krijgen een mooi Bitjes & Nopjes T-shirt, na elke training limonade en aan het einde een echt certificaat!

Waarom Bitjes & Nopjes?
Kinderen spelen minder vaak buiten dan vroeger. Gymnastiekles op scholen krijgt minder aandacht. Wij denken dat jonge kinderen te weinig kansen krijgen om hun motorische vaardigheden te ontwikkelen. Door op jonge leeftijd op een positieve manier kennis te maken met voetbal en hockey fungeert Bitjes & Nopjes als springplank naar een sportieve toekomst.

Kenmerken van Bitjes & Nopjes:
  • Professionele begeleiding
  • 1 begeleider op maximaal 6 kinderen
  • Ontwikkeld door vakleerkrachten bewegingsonderwijs en sportprofessionals
  • Hockey en voetbal staan centraal
  • Plezier en veiligheid staan voorop

Voordelen van Bitjes & Nopjes:
  • Verbetert bewegingsvaardigheden als rennen, springen, gooien, vangen, slaan en schoppen
  • Verbetert het zelfvertrouwen door te leren omgaan met winst, verlies, succes en tegenslag
  • Ontwikkelt concentratie, focus en luistervaardigheden;
  • Verbetert sociale vaardigheden zoals samenwerking, geduld, tolerantie en respect.

Planning seizoen 2012-2013
Vanaf woensdag 12 september gaat het eerste blok van seizoen 2012-2013 van start. Aanmelden kan vanaf nu. Het eerste blok duurt 10 weken, 6 weken van 12 september t/m 17 oktober en de laatste vier weken van 31 oktober t/m 21 november. De lessen duren een uur.

Kosten van deelname aan Bitjes & Nopjes zijn 100 euro voor het tweede blok.

Inschrijven en/of informatie inwinnen
Voor inschrijven of meer informatie stuur dan een e-mail naar [email protected]