Heren 1-Spandersbosch H1 (uitwedstrijd van 9 september)

Nieuws afbeelding 17-9-2012
Begin van het seizoen en dus zijn alle ogen gericht op Heren 1, afgelopen seizoen gedegradeerd naar de tweede klasse en nu met volle moed en veel vertrouwen op weg naar de wederkeer in de eerste klasse. Met drie nieuwe spelers: Leo de Wolf, Hendrik Wolleswinkel en Jasper Waasdorpf, is er een nieuw team en zijn er dus nieuwe kansen.

Op 9 september speelde Heren 1 de eerste competitiewedstrijd uit tegen Spandersbosch H1, vorig jaar vijfde geworden in de tweede klasse. Hier volgt een verslag van deze wedstrijd.

Goed begin
Op Spandersbosch stapten wij direct de kleedkamers in om ons goed voor te bereiden op de wedstrijd. Na een geconcentreerde voorbespreking gingen wij het veld op om ons warm te lopen. De eerste paar minuten verliepen feilloos: Alliance is gewaagd aan deze tegenstander. Maar na tien minuten viel toch het eerste doelpunt voor Spandersbosch. De motivatie die wij aan het begin van de wedstrijd hadden, was deels weggezakt.

14 strafcorners
Nadat wij ons herpakt hadden, zorgden wij voor de ene aanval na de andere en bleven de kansen maar komen. Alliance kreeg in totaal 14 strafcorners die we jammer genoeg niet benutten. Na uiterste inspanning en hoog opgelopen frustraties, viel de eerste groene kaart. Na een aantal minuten kreeg het hele team zelfs een tweede groene kaart. Toen Spandersbosch een gele kaart ontving, kregen wij onze kans om de score gelijk te trekken. Dit was tevergeefs. Het eindsignaal klonk. We speelden als team goed, maar jammer genoeg wilde iedereen teveel doen en kwamen wij niet helemaal perfect uit verf.

We gaan ons nu voorbereiden om 3 punten te pakken op 16 september tegen Haarlem H1. Wij hopen op veel publiek langs de kant. Tot dan!

Alliance Heren 1