Heren 1 Alliance – Heren 1 Haarlem (verslag van 16 september)

Nieuws afbeelding 17-9-2012
Gisteren stond de wedstrijd Alliance H1 tegen Haarlem H1 op het programma. Een heerlijke derby als u het mij vraagt. Hoewel vorig seizoen totaal anders was, was het  stiekem best een spannende dag. Tijdens de voorbereiding hebben we ontzettend hard gewerkt. We hebben wedstrijden gewonnen tegen ploegen uit zowel hogere als lagere klassen en de intensiteit van de trainingen lag (en ligt nog steeds) lekker hoog.

Spanning
In de eerste helft leek het er even op dat iedereen was vergeten waarom we op het veld stonden. Vaak was het 1 tegen 21 in plaats van 11 tegen 11. Het zal vast gekomen zijn door die spanning... Het bleef 0-0.

'Snap out of it'
Gelukkig werd er in de rust duidelijke taal gesproken. ‘Snap out of it. Pas je niet aan je tegenstander aan maar wees dominant'. Dat is naar mijn mening goed gelukt. Resultaat: 4-1. Oftewel 3 punten in de pocket. Natuurlijk spelen we een klasse lager dan vorig jaar en is daar niemand trots op maar wij zijn nu blij. Soms moet je een stap terug nemen om daarna weer verder te kunnen.

Ted
Volgende week treffen we Weesp, op dit moment bovenaan de lijst met 6 punten. En na komende zondag hebben ze die nog steeds. En wij ook. Wij hebben Ted. Het enige wat belangrijk is, is dat hij met even grijns op zijn gezicht zijn laatste rituelen voor de wedstrijd uitvoert. Dan komt alles goed. Ik weet er het fijne niet van maar het heeft iets met blokjes te maken….

Wij wensen Overgangsklasse-kanjer Alliance D1 alvast veel succes voor komend weekend en hopen zondag samen 6 punten te vieren!

Hartelijke groet en tot volgende week!

Heren 1