Dames 1 in de Overgangsklasse: verslag van twee wedstrijden

Nieuws afbeelding 24-9-2012
De afgelopen  twee weken had Dames 1 zich als doel gesteld minimaal vier punten te pakken in wedstrijden tegen Zwolle en  Wageningen. Dat bleek toch een moeilijke opgave.

Door Petra Fischerova

Zwolle Dames 1 - Alliance Dames 1 (16 september)

Op 16 september speelden wij uit in Zwolle. Dat is een prachtige club met een mooi clubhuis en veel nieuwe velden, waaronder twee mooie blauwe watervelden. Jammer genoeg waren de sproeiers stuk. Zwolle probeerde deze nog te repareren maar dat lukte niet. Omdat we het te gevaarlijk vonden om te hockeyen op een droog waterveld, speelden we uiteindelijk op een zandveld. De wedstrijd was al met al een uur uitgelopen. Hierdoor moesten we inlopen, inspelen, wachten, nog meer wachten, nogmaals inlopen en inspelen: ons zondagse ritme was totaal verdwenen.

Uiteindelijk waren we toch klaar om te spelen. Toen hebben we jammer genoeg de wedstrijd volledig uit handen gegeven; op de een of andere manier lukte alles ons in die wedstrijd nét niet. Zwolle kwam snel op 1-0 voorsprong. Later werd het 2-0 door een strafbal tegen. Uit een strafcorner scoorden we nog een doelpunt maar ja, dat was niet genoeg. We hadden hier echt drie punten moeten pakken!

Wageningen Dames 1 - Alliance Dames 1 (23 september)

Een weekje later, weer een wedstrijd best ver weg tegen Wageningen. Ons doel is vooral elke week stapjes vooruit te zetten, beter gaan hockeyen. Om het niveau van elke speelster per week omhoog te krijgen. Dit was ons vorige week niet gelukt, eerder het tegenovergestelde. Daarom was voor ons de wedstrijd tegen Wageningen heel belangrijk!

De eerste helft stonden we erg goed te hockeyen; we kregen dan ook een aantal kansen. Dit was spel dat we graag willen laten zien. En wat belangrijker is: we stonden er echt met z'n allen! Dankzij Chantal kwamen we op 1-0 voorsprong: zij scoorde in een strafcorner met een harde klap. Maar Wageningen kwam snel terug in de wedstrijd en wist uit een aanval via de linkerkant een doelpunt te maken. De ruststand was dus 1-1.

Na de rust ging de spannende wedstrijd door en na een aanval via de linkerkant wist Joelle het tweede doelpunt te maken. Jammer genoeg kwam er daarna een periode die wat minder was voor ons en toen wist Wageningen in tien minuten twee goals te maken. De laatste paar minuutjes deden we er alles aan om tenminste één punt naar huis mee te nemen: het was alles of niks. Maar het lukte ons niet. Één puntje hadden we echt verdiend vandaag, maar helaas. Een nieuwe week, nieuwe kansen? Hopelijk wel….

Irene Tuininga

25-9-2012 @ 11:27:49 |Jammer dames vooral wanneer jullie de 3 punten al binnen handbereik hadden. Even wat minder alert en je staat achter. Jullie moeten je draai nog vinden in de OK maar komt goed. De punten komen eraan!