Wedstrijdverslag Alliance H1 - Forescate H1 (30 september)

Nieuws afbeelding 3-10-2012
Toen ik van de week een telefoongesprek met mijn familie wilde beëindigen, kreeg ik te horen dat we een mooie zondagmiddag konden verwachten. En dat bleek helemaal waar te zijn: het weer was meer dan prima voor eind september en Alliance vierde ook nog eens haar 85ste verjaardag.

Keiharde trainingsweek
Op die mooie dag moesten en zouden we, na ons vorige verlies op 23 september tegen Weesp, drie punten pakken in de thuiswedstrijd tegen Forescate uit Voorschoten. We stapten het veld weer op na een keiharde trainingsweek en gingen vol zelfvertrouwen de wedstrijd tegemoet. Langs de lijnen waren vele toeschouwers voor onze wedstrijd, naast de al uitgenodigde familieleden.

Inspector Gadget
Het fluitsignaal klonk. De eerste paar minuten gingen goed, veel druk, harde passing en een goed overzicht. De tegenstander brak toch even uit na een scoop over de laatste verdediger en de spits van Forescate gaf de bal een mooi tikje over keeper Stijn. Toen de bal nog net niet over de lijn was, vloog uit het niets een verdediger van Alliance (Jasper) ertussen, die met zijn welbefaamde GoGoGadget-arm (zie Inspector Gadget) de bal van de lijn wist af te plukken. Het publiek ging uit zijn dak! Verder speelden wij een solide eerste helft waarin Alliance een groot aantal kansen wist te verkrijgen, maar alles op een haarpuntje niet kon benutten. De ruststand was 0-0.

Wakker geschud
Na een peptalk van coach Maarten stond het team weer in de startblokken om Forescate een lesje te leren. Maar na een aantal acties werd duidelijk dat ook Forescate erop gebrand was om te winnen. De tegenstanders scoorden 0-1….

Het hoofd van Alliance begon al een beetje naar de grond te hangen en binnen nog geen vijf minuten kregen wij het tweede tegendoelpunt: 0-2. Dit was tevens ook de eindstand. We hebben hard gestreden maar het moreel binnen ons team kwam steeds op een lager punt te liggen. Het lukte Alliance Heren 1 niet om met drie punten thuis te kunnen komen. De eindstand was dus 0-2.

Ons team is nu wel wakker geschud en we hebben een groot aantal punten om aan te kunnen werken. Verder willen wij jullie allemaal bedanken voor het toejuichen van jullie eerste team. En ook willen wij Kike bedanken voor zijn bijdrage aan het team en wij wensen hem succes in Spanje. Bedankt!

Eindstand Alliance H1- Forescate H1: 0 - 2
Kaarten: groen was er voor Leo, Koen en Ted; geel voor Koenraad en Kasper.
Volgende week: uit tegen Xenios

Irene Tuininga

4-10-2012 @ 11:41:38 |jammer mannen nu ipv van kaarten punten pakken! heb alle voorspellingen op jullie flyer ingevuld en hoop toch echt dat ik niet te positief ben geweest.