Zaalhockeynieuws seizoen 2012-2013

Nieuws afbeelding 30-10-2012
Hoewel we in het veld nu pas echt gaan beginnen (na de afronding van de voorcompetitie), is ook de start van de zaalcompetitie alweer in zicht. De eerste zaalhockeywedstrijden zijn namelijk al op zaterdag 8 december 2012! Hieronder lees je alle ins en outs van het zaalhockeyseizoen 2012.

Alle aangemelde teams zijn geplaatst
Alle teams die wij hebben aangemeld voor de zaalhockeycompetitie zijn nu ook definitief geplaatst. In totaal doen er dit jaar 36 zaalteams mee: 30 junioren- en 6 seniorenteams.

Senioren
De deelnemende seniorenteams zijn Heren 1, Heren Jong 2 met 2 teams (HJ1 en HJ2)!, Heren 3, Dames 1 en Dames 2.

Junioren
Dit jaar gaan de meeste juniorenteams gaan met hun hele team de zaal. Dat zijn: JA1, MA1, MA2, MA4, JB1, JB2, MB3, MB4, MB5, JC2, JC4, MC2, MC4, MC5, MC7, JD1, JD2, JD3, MD1, MD2 en MD5. Deze teams krijgen voor de zaal hetzelfde teamnummer als in het veld.

Van MB1, MB2, MC1, MC3, JC1 en JC3 worden 9 zaalteams samengesteld. De combinatieteams die zo ontstaan krijgen teamnummer 12 of 13.

Wanneer spelen
De competitie begint op zaterdag 8 december 2012 en duurt tot en met zondag 10 februari 2013. De seniorenteams zijn ingedeeld in poules van vijf en spelen vier weekenden. De juniorenteams zijn veelal ingedeeld in poules van zes en spelen dan dus vijf weekenden. Op een wedstrijddag speel je als team twee wedstrijden.

De speeldagen van de verschillende teams zijn naar verwachting als volgt:
  • alle A-en B-teams op zaterdag
  • de C-Topklasse (zaal) op zaterdag
  • de overige C-teams op zaterdag of zondag
  • de D-Topklasse-(zaal)teams meestal op zondag
  • en de overige D-teams altijd op zondag.

Het wedstrijdschema wordt uiterlijk15 november door de KNHB gepubliceerd. Het is nog niet bekend wanneer alle teams met de competitie beginnen: sommige starten meteen op zaterdag 8 december, andere pas na de kerstvakantie. Wel is bekend, dat er ook wedstrijden zijn in het eerste en laatste weekend van de kerstvakantie. Houd daar dus rekening mee!

Trainen
Aan de hand van het wedstrijdschema wordt het trainingsschema vastgesteld. Ook dit jaar hebben we weer ons best gedaan voor zaaluren. Doordat steeds meer verenigingen en teams zaalhockeyen, is het aantal beschikbare zaaluren beperkt. Hierdoor ontkomen wij er niet aan versnipperd te trainen (verschillende hallen, dagen en tijden). Ook zijn er dit jaar trainingen in de weekenden en in de kerstvakantie.

De contributie is gelijkgebleven en bedraagt:

Lijnteams
€ 95 p.p.
Opleidingsteams
€ 85 p.p.
Breedteteams
€ 75 p.p.

Informatie voor coaches en trainers
De KNHB Academie organiseert in november op diverse plaatsen in het land een aantal informatiebijeenkomsten voor coaches/trainers. Die avonden zijn ingedeeld in drie niveaus: voor de beginnende tot de gevorderde coach van eerste teams. Ga voor meer informatie en aanmelden naar de volgende websites:

Ook vanuit Alliance is er een informatieavond voor coaches, begeleiders, zaalleiders, scheidsrechters en andere geïnteresseerden van zaalhockeyteams: op dinsdag 4 december vanaf 20.00 uur. We zetten dan alle informatie over zaalhockey uiteen, geven adviezen en beantwoorden vragen. Ook krijg je dan de wedstrijdformulieren en zaalhockeyballen mee. Zet deze datum alvast in je agenda! We hopen dat iedereen die betrokkenen is bij het zaalhockey naar deze avond komt zodat we goed voorbereid de zaal in gaan.

Meer weten
Tot slot: wil je meer weten over het zaalhockeybeleid bij Alliance, log dan in met je lidnummer en wachtwoord en klik op de AHA-button. Bij het hoofdstuk ‘Beleid' kies je voor het zaalhockeybeleid.

Alvast heel veel zaalhockeyplezier gewenst!

Namens de zaalhockeycommissie,
Ingeborg Domhoff