Dames 1 tegen de 'Toppers' (wedstrijdverslagen 28/10 en 4/11)

Nieuws afbeelding 5-11-2012
De laatste twee wedstrijden van de eerste overgangsklassepoule moesten we strijden tegen twee 'toppers', kandidaten voor de promotiepoule. Zware potten dus!

28 oktober: Wageningen thuis
Dit zou zeker geen makkelijke wedstrijd worden, dat wisten we. Er valt niet echt veel over te zeggen. Binnen paar minuten stonden we helaas met 2-0 achter waardoor we volledig inzakten. Bang en met respect hockeyen staat ons niet en het lukte ons niet om elkaar op te peppen. Helaas. In de rust stonden we 3-0 achter. Laura wist wel de keepster van Wageningen een keer te passeren, maar meer zat er niet in. Uiteindelijk hebben we met 6-1 verloren.

4 november: Klein Zwitserland uit
Dit was de laatste wedstrijd in deze poule. Het was een wedstrijd tegen de nummer 1 en tevens het enige team dat al zeker was van een plek in de promotiepoule.

Als gevolg van de blessure van Go en Aimee speelden Tosca en Kris uit MA1 mee. Voor Tosca was dit al de tweede keer trouwens! Met best veel 'jonkies' op het veld hebben we een hele leerzame wedstrijd gespeeld. HCKZ was echt een klasse beter. Ze speelden mooi en het tempo lag hoog. Ondanks alles hebben onze meiden in zwart-witte shirts superhard gewerkt en keihard gevochten met elkaar. En dat is belangrijk. Het eindresultaat was 5-0 voor Klein Zwitserland.

Het was voor ons de laatste wedstrijd waar we onszelf mochten testen en oefenen want vanaf volgende week beginnen de echt belangrijke wedstrijden in de degradatiepoule!

Het hele team wacht met spanning op de nieuwe pouleindeling. Eén ding is zeker. Onze tegenstanders komen bijna allemaal van 'far far away'. Ik zou zeggen: 'Let the game begin'!

Wij hebben er zin in. Ik hoop jullie ook. Hopelijk tot snel!

Liefs, Petra

Irene Tuininga

6-11-2012 @ 11:00:38 |Dames heel veel succes! Worden vast en zeker schitterende wedstrijden we verheugen ons erop. En far far away? Helmond, Groningen, Union, Wageningen voor de supporters een fijn dagje uit!