Drie punten voor Dames 1 tegen Alecto (verslag 11 november)

Nieuws afbeelding 13-11-2012
Afgelopen zondag speelden we onze eerste wedstrijd in de nieuwe poule waarin we strijden om in de overgangsklasse te blijven. Onze tegenstander was Alecto Dames 1, een ploeg die net niet de promotiepoule had gehaald. Een zware tegenstander dus.

We begonnen zonder de zieke Aimee en met Marleen in de basis, voor het eerst als laatste vrouw. Dat was best wel een grote verandering, zowel voor Mar zelf als voor het team. Maar had iemand daar last van? Jazeker... De speelsters van Alecto!

Voordeel
Het wedstrijdtempo was vanaf het begin vrij hoog. Beide teams speelden aanvallend en gingen voor de overwinning. Heel snel kregen we een corner tegen, die er gelukkig niet in ging. Er waren aardige kansen aan beide kanten. Na ongeveer een kwartier gaf de scheidsrechter in onze aanvallende cirkel voordeel na een overtreding van een Alecto-verdedigster en schoot Renske de bal perfect in het doel. We stonden dus 1-0 voor en dat was ook de ruststand.

Kansen
De tweede helft begon goed voor Alecto. We kwamen paar keer onder druk te staan maar onze verdediging stond 100% op scherp. We hadden een aantal heel goede kansen om 2-0 te scoren: Marloes had een goaltje op haar stick en Joelle kreeg ook aardige kansen. En Rosan stond een keer alleen voor de Alecto-keepster Diana Beemster, een oud-Alliance-keepster. Deze stond erg goed te keepen trouwens en liet verder geen bal meer door.

De eerste drie punten zijn dus binnen! En helemaal verdiend want we stonden met zijn allen goed te hockeyen. Volgende week Voordaan thuis, dat is een hele zware tegenstander. Kom ons aanmoedigen!

Liefs,
Petra

Frans Langeveld

14-11-2012 @ 14:35:24 |Op naar de volgende punten

Erik Jan Verhulst

14-11-2012 @ 20:47:17 |Grote klasse, dames!

Irene Tuininga

16-11-2012 @ 09:51:58 |Super! Iedere wedstrijd kunnen jullie punten pakken.Uitstraling en laten zien dat jullie echt meetellen dan zijn jullie iedere week een geduchte tegenstander.