Topscheidsrechter Stella Bartlema geeft masterclass op Alliance

Nieuws afbeelding 19-11-2012
Masterclass Arbitrage op maandag 10 december
Gastspreker: Stella Bartlema

'Het belang van het fluiten voor een goede en sportieve wedstrijd'

Op maandagavond 10 december is de internationale hockeyscheidsrechter Stella Bartlema (46) onze tweede spreker in de serie Alliance Masterclasses. Stella praat dan over de belangrijke rol die de arbitrage heeft bij de sportieve prestaties van teams tijdens een wedstrijd.Wat komt er bij kijken om een wedstrijd goed te fluiten en de teams het beste uit zichzelf te laten halen?

Wie is Stella Bartlema
Stella Bartlema is de enige Nederlandse ‘World Panel Umpire' van de wereldhockeybond FIH. Dit is het allerhoogste niveau dat de mondiale hockeywereld kent. Ook tijdens de Olympische Spelen in Londen was ze de enige Nederlandse scheidsrechter in het vrouwentoernooi, waar ze vier wedstrijden floot. Ze kreeg een rapportcijfer van een 9,4 maar mocht geen halve finale en finale fluiten omdat Oranje in beide wedstrijden op het veld stond. Ze fungeerde in Londen ook als video-umpire. Voor Bartlema waren het haar tweede Spelen, want in Beijing was ze ook al van de partij.

Voor wie is deze avond?
Voor iedereen die van hockey houdt! Dus zowel voor spelers, ouders, trainers en coaches, of je nu zelf wel of geen scheidsrechter bent: je steekt er altijd iets van op.

Datum: maandag 10 december
Ontvangst: 19.30 uur
Aanvang: 20.00 uur
Locatie:  bovenzaal Alliance