Alliance-tenues in Zambia

Nieuws afbeelding 21-11-2012
In 2010 heeft Alliance, net als andere clubs zoals Pinoké, Strawberries, Kampong, Saxenburg en Nijmegen, hockeymaterialen gestuurd voor een ontwikkelingsproject in Zambia. De Kadish Foundation steunt lokale hockeycoaches en kinderen op een structurele basis door gezonde hockeycommunities te helpen opzetten.

Kadish Foundation
Oprichter Gijs Hardeman: "Kadish betekent in de Zambiaanse stammentaal Nyanja kom of kommetje. Het is voor ons niet alleen een hockey-tactische term, maar het staat ook voor eten. Door middel van fundraising in Nederland kunnen wij de Zambiaanse coaches een baan in het hockey bieden en daarmee een levensonderhoud. De coaches geven in ruil voor dit contract training en coaching bij hun club, starten een eigen hockeyproject en ze gaan naar school. Daarnaast verzorgen wij de basic hockeyspullen zoals sticks en ballen."

Foto's
De Nederlandse hockeytenues en andere materialen worden nu met trots gedragen door jonge Zambiaanse hockeyers. Kijk voor meer prachtige foto's op www.facebook.com/kadishfoundation.

Wie zich binnen Alliance zou willen inzetten voor the Kadish Foundation (bijv. connecties heeft met een luchtvaartmaatschappij om goedkoop materialen te vervoeren) kan contact opnemen met [email protected].

Lisa van der Meij de Bie

29-11-2012 @ 07:23:09 |heel mooi