Heren 1 wint van Terriërs (verslag 18 november)

Nieuws afbeelding 21-11-2012
De zondag van 18 november 2012 stond voor ons team in het teken van winst behalen. Het weer zat mee in Heiloo en we waren fit genoeg om deze wedstrijd te kunnen winnen. Dat kon alleen als we er 300% voor zouden gaan.

Zand met beton
De Terriërs speelden op hun eigen veld. Dat is geen veld zoals wij dat bij Alliance kennen. Het is een zandveld met daaronder beton. Om ons hier enigszins op voor te bereiden, hadden we deze week geoefend op veld 2.

In de kleedkamer wees Maarten ons er nogmaals op dat we alleen konden winnen als wij er echt voor zouden gaan. En Kasper liet ons in de kring nog eenmaal weten dat wij echt alles op alles moesten zetten. We misten bij deze wedstrijd helaas Jochem Manshande wegens een scheurtje in zijn enkelband.

Belangrijke rol Hendrik
Na het allereerste fluitsignaal kwam Alliance snel uit de startblokken. Al vrij snel was het duidelijk dat wij de wedstrijd domineerden. Dit bleek ook uit het eerste doelpunt dat al snel viel. Hendrik sloeg de bal na een mooie actie voor de goal langs en deze werd subtiel door Leo de Wolf in de goal getikt: 0-1!

Wij speelden aardig vlot de bal rond en al snel kwam de bal alweer bij Hendrik terecht die de bal weer voor de goal langs sloeg. Joris stond helemaal vrij omdat Koenraad de man van Paulus meetrok. Hierdoor wist Joris met een behendig tikje de bal in de goal te krijgen: 0-2!

Keepersrol
Na de rust werd duidelijk dat Terriërs probeerden terug te komen. Beide teams gingen hard van start en er werd voor veel overtredingen gefloten. Op een gegeven moment werd de druk in het doel erg groot voor Stijn Sanders, die ongeveer zeven strafcorners in vier minuten knap van de lijn afwerkte. Toen moest Alliance zich weer herpakken, wat ook vrij aardig lukte.

Mede door goed samenspel van Leo, Ederik, Koen en Arthur kreeg Alliance nog een aantal kansen. Maar helaas, deze gingen er allemaal net niet in. Zelfs toen Koenraad helemaal alleen tegenover de keeper stond en een bal van Hendrik vlak voor de goal aangespeeld kreeg, ging die niet langs de keeper. Die liet overigens een aantal mooie reddingen zien.

Tweede zege
Al met al bleef de score bij 0-2 voor Alliance. Hiermee boekten wij onze tweede zege in drie wedstrijden. In ieder geval reden genoeg om zo verder te gaan dit seizoen! Komend weekend spelen wij thuis tegen Woerden. Dat is de laatste wedstrijd voor de winterstop en wij hopen jullie dan allemaal te zien!

Eindstand Terriërs - Alliance: 0-2
Kaarten: -
Doelpunten: Leo (0-1) en Joris (0-2)
Volgende wedstrijd: Woerden thuis

Tot volgend weekend!

Jasper Waasdorp (Heren 1 Alliance)

Erik Jan Verhulst

22-11-2012 @ 08:51:43 |Knap gedaan en leuk verslag; dank daarvoor!