Bestuurstafel

Hulde aan vertrekkend voorzitter Erik Jan Verhulst

Nieuws afbeelding 29-11-2012 Toen Fred Blank aanstalten maakte te vertrekken, zochten we óók een nieuwe voorzitter. Ik had Erik Jan kort ervoor leren kennen als coach van het team van mijn zoon Bart en zijn zoon Stefan. Hij was een coach met een plan, rust, humor, hij kon de jongens goed aansturen, was betrokken, was een sportieve coach met een groot rechtvaardigheidsgevoel. Na overleg met Paul Krimpenfort, toen bestuurslid tophockey, heb ik hem gebeld en ik denk...overrompeld met de vraag of hij geïnteresseerd was in de rol van voorzitter van de vereniging. En tot mijn blijdschap maar ook verrassing zei hij meteen "ja".

Bij zijn aantreden trof Erik Jan prachtige faciliteiten aan maar een organisatie die nog een grote slag te maken had om het snel toenemende ledenaantal te kunnen faciliteren. Deze opdracht was hem op het lijf geschreven, zo bleek al snel.

Erik Jan bedacht het plan Alliance 2.0 en gaf leiding aan de uitvoering. Met de inzet van heel veel leden en ouders en met gebruikmaking van de faciliteiten en diensten van de KNHB kwamen we tot een plan dat de vereniging heeft geleid tot waar het nu staat.

Met de start van de Alliance Hockey Academy, Erik Jan's eigen vinding,  heeft hij de basis gelegd voor de gezonde en ambitieuze club die Alliance vandaag is. Een club waar leden zich thuis voelen en zo veel mogelijk spelen op het niveau waarop ze willen en kunnen spelen en een club waar de breedte sport naar een hoger plan is getild. Het waterveld is er gekomen en Dames 1 hockeyt weer in de overgangsklasse. Sportiviteit en respect, fair play - ook belangrijke thema's van de bond - heeft Erik Jan een gezicht gegeven op Alliance, hij heeft het onderwerp van gesprek gemaakt en onderdeel van ons handelen.

Alliance 2.0 staat ook voor "de vereniging als tweede thuis".  Een club waar mensen veel plezier hebben op het veld en naast het veld, waar we met respect met elkaar met de omgeving en met de faciliteiten omgaan, waar we gastvrij zijn, een veilige omgeving voor onze kinderen vinden, een club waar we allemaal ons steentje aan bijdragen om er een succes van te maken.

We hebben op Alliance heel veel feesten voor iedereen en Erik Jan was altijd te vinden voor uitvoerbare maar ook soms onuitvoerbaar lijkende plannen, die hij soms ook zelf bedacht. Samen met onze hoofdsponsor en de voorzitter van de KNHB liet hij zich bij voorbeeld met een helikopter afzetten op ons hockeyveld om de opening van het waterveld te vieren; Erik Jan bedacht een krankzinnig maar zeer succesvol plan om Dames 1 in Oss een steuntje in de rug te geven bij de beslissende wedstrijd voor de OVK, een stuntvliegtuigje bracht middels allerlei capriolen een groet aan onze meiden.

Zijn talent voor zang en drama zijn groots en daar hebben we van mogen meegenieten. Als matroos verkleed zong Erik Jan de sterren van de hemel bij het mosselfeest voor onze vrijwilligers en verkleed in Lederhose bleek hij in "fliessend Deutsch" onze vrijwilligers op onnavolgbare wijze te kunnen bedanken voor hun inzet.

Erik Jan heeft voor Alliance gezorgd als een vader voor zijn kinderen. Hij zorgde voor een prettige relatie met de buren en met omliggende verenigingen, hield een prachtig betoog bij de gemeente voor het waterveld maar ook in moeilijke tijden was hij er en heeft hij op een mooie en respectvolle manier aandacht gegeven en laten zien hoe wij als club om kunnen gaan met het verdriet van clubgenoten. Zoals bij het overlijden van ons jonge lid Bob Mok vorig jaar. Dat heeft diepe indruk gemaakt.

Als voorzitter heeft hij ons, zijn mede-bestuursleden de ruimte gegeven om onze ideeën ten uitvoer te brengen, hij gaf wijze raad en verstandig advies, hij moedigde ons aan en steunde ons, hij sprong in waar nodig en creëerde een harmonieuze sfeer.

"Mensen we moeten het samen doen” was zijn vaste uitspraak. Die houden we erin. We gaan Erik Jan ontzettend missen. Het bestuur en de leden zijn Erik Jan zeer erkentelijk en intens dankbaar voor zijn inzet, voor alles wat hij heeft gedaan voor Alliance.

Alliance is echtgenote Brenda en kinderen Stefan, Amelia, Sanne en Alessa zeer dankbaar dat zij hun echtgenoot en vader vier jaar lang hebben "uitgeleend" aan Alliance.

We laten Erik Jan met pijn in het hart gaan maar weten dat we in de toekomst op hem mogen blijven rekenen. Wij zijn trots en blij dat wij als vereniging Erik Jan voortaan als Lid van Verdienste in ons midden hebben.

namens het bestuur

Marije Kronenberg-Vermeulen

Hans Roerink

30-11-2012 @ 11:52:00 |EJ dank voor de prettige en sportieve samenwerking

Paul Krimpenfort

3-12-2012 @ 14:35:04 |geen woord te veel!