Craeyenhout-Dames 1: 3-2, met vijf doelpunten van Craeyenhout (verslag 2 december)

Nieuws afbeelding 7-12-2012
Op 2 december speelden we tegen Craeyenhout onze laatste wedstrijd van 2012 D1. Dit was van de eerste tot en met de laatste minuut een superleuke en spannende wedstrijd. Met ons 'blessure- groepje' en vele andere supporters zagen we een wedstrijd die op hoog tempo werd gespeeld. Ik durf te zeggen dat dit een van onze beste wedstrijden in overgangsklasse was! Er werd hard en geconcentreerd gewerkt, en goed samengespeeld.

Vijf keer gescoord
Als ik hier nu ga schrijven: 'Craeyenhout wist vijf keer te scoren en de eindstand was 2-3' gaan velen van jullie die de wedstrijd niet hebben gezien denken dat ik gek ben geworden. Nou, nog niet. Hoop ik.

Ik leg het even uit. Craeyenhout kwam ergens aan het einde van de eerste helft op 1-0 voorsprong. Dat was ook de ruststand. In loop van de tweede helft zaten we met Sylke een beetje over de wedstrijd te praten en we waren ervan overtuigd dat we zouden scoren. De gelijkmaker zou wel snel moeten komen. Maar dat gebeurde niet; in plaats daarvan maakte Craeyenhout het tweede doelpunt. Het zag er slecht uit!

On fire
We gingen er vol voor, het was alles of niets. Wat moet je anders als je 2-0 achter staat? We zetten zo'n goede press neer dat de tegenstanders fouten gingen maken. Zoals een eigen goal van de keepster. Ze raakte de bal aan en dankzij de nieuwe ‘eigen-doelpunt-regel ‘waren we opeens weer in het spel, en 'on fire'! Nog meer druk op de verdediging van Craeyenhout en fout nummer twee. Dit keer raakte tipte een verdedigster de bal in het eigen doel. Nog nooit zoiets meegemaakt: twee eigen doelpunten in één helft! Helaas had Craeyenhout toch nog kracht gevonden om heel kort na de gelijkmaker een doelpunt te scoren en uit eindelijk is de stand ook 2-3 gebleven.

Spierpijn
Heel zuur dat we ons niet konden belonen met wat puntjes! Iedereen had echt heel goed gespeeld. Sommigen van ons hadden op maandag zeker keiharde spierpijn, toch Jo? :)

Ik wens jullie allemaal een fijne winterstop, veel plezier in de zaal, natuurlijk fijne kerstdagen en alvast een heel goed en succesvol 2013!

We zien elkaar zeker snel,
Liefs
Petra