Zaalhockey

JB1, Dames 2, MA2, MB5, MC2 en MD1 onze zaalkampioenen

Nieuws afbeelding 18-2-2013
Nadat de mannen van B1, meisjes B5, MD1 en MC2 al eerder zaalkampioen waren geworden konden ook dames 2 en MA2 tijdens het laatste zaalweekend een feestje vieren.Van de 36 deelnemende teams waren er dit jaar 6 kampioenteams!!

Kampioenen
Dames 2 leverde een mooie prestatie door zelfs geen enkele wedstrijd te verliezen en in tien wedstrijden 123 doelpunten te maken en er maar 11 tegen te krijgen. Een unieke prestatie.

Maar ook de JB1, MA2 en MD1 deden het uitmuntend: allemaal ongeslagen kampioen. Heren, dames en alle begeleiders: van harte gefeliciteerd!!! Tijdens de kampioenenhuldiging aan het eind van het seizoen komen jullie natuurlijk de felicitaties van de hele club in ontvangst nemen.

Districtskampioenschappen
Daarnaast hebben drie teams ons op 26 januari vertegenwoordigd op de districtskampioenschappen van Noord-Holland. Jongens D1, Meisjes B1 en Meisjes D1 mochten het in Sporthallen-Zuid in Amsterdam opnemen tegen de beste teams van het district. Daar hebben alle teams zich van hun beste kant laten zien.

Na superspannende wedstrijden, waarin er voor beide teams ook kansen waren op de overwinning, verloren JD1 en MD1 de halve finales. Beide teams hebben gevochten als leeuwen.

Meisjes B1 had een zware start tegen Pinoké. De dames toonden een geweldige inzet en hielden het tot vlak voor tijd spannend. Maar helaas lukte het niet om twee strafballen te verzilveren en zonder keeper ging het in het laatste deel van de wedstrijd mis. Tegen Hurley lieten zij daarna een geweldig herstel zien en met 2-2 als eindstand mocht Hurley nog blij zijn. Al met al hebben zowel de mannen als de meiden laten zien dat Alliance nog steeds top is in de zaal!

Dames 1
Dames 1 speelde dit jaar weer in de Topklasse (hoogste klasse van Noord-Holland) en had vooraf als doelstelling om bij de eerste drie te eindigen. Nummer vijf in de poule zou namelijk rechtstreeks degraderen en nummer vier zou op 10 februari play-outs moeten spelen tegen een team uit een klasse lager.

En precies op 10 februari stond als voorbereiding op de veldcompetitie een teamweekend in Lissabon gepland. Uiteindelijk lukte het de dames niet om deze play-outs te ontlopen, waardoor er afgelopen zondag gespeeld moest worden tegen AMVJ Dames 1 om een plek in de Topklasse voor komend seizoen. Gelukkig waren er speelsters uit Dames 2, MA1 en MA2 bereid om de honneurs waar te nemen.

En dus stonden Valerie Blank, Jozien Timmers, Juliana Sabelis en Anniek Reehoorn uit Dames 2, Tosca Venneman, Carmen van Veen, Noor Sluis en Kris Ypes uit MA1 en Sophie Sabelis (k) uit MA2 afgelopen zondag om 17.00 uur aan de afslag tegen AMVJ. Ondanks dat het een samengesteld team was, versloegen ze met keihard knokken, geconcentreerd spel en twee doelpunten van Juliana in de allerlaatste seconde AMVJ met 2-1. Een super prestatie!! En daarom:

Dames, onwijs bedankt voor het meedoen.
Bert, bedankt voor je geweldig belangrijke assistentie.
Otto, bedankt voor het afstaan van Sophie.
Floor, bedankt voor het invalkeepen bij MA2.
Anna, bedankt voor het fruit.
Tess, bedankt voor het invallen bij Dames 2.
Alle overige Dames 2 en A2 speelsters ,ook jullie bedankt voor de medewerking en gelukkig zijn jullie allemaal alsnog kampioen geworden!!

Seizoensoverzicht
De zaalcompetitie 2012-2013 begon op 8 december 2012 met de wedstrijd tussen MB1 en Rood-Wit MB1 en eindigde afgelopen weekend met de wedstrijd tussen Dames 2 en Qui-Vive. Het was weer een druk seizoen met:
  • 230 zaaltrainingsuren geboekt door Ingeborg Domhoff
  • trainingen in vier verschillende hallen
  • bijna 365 gespeelde wedstrijden en dus evenzoveel door Lois Wiezer ingevoerde uitslagen
  • zes kampioenen en drie teams op het districtskampioenschap
  • pas in het laatste weekend een paar wedstrijden die vanwege het weer niet door konden gaan
  • veel flexibele coaches die meerdere teams (soms zelfs op één dag) hebben gecoacht
  • zaaldiensten die met hulp van veel ouders, spelers en de wekelijkse instructies van Annemiek Markslag weer top zijn verlopen
  • zeer veel keepers die bij meer teams dan alleen hun eigen team hebben gekeept en dit met plezier deden.

Op naar volgend seizoen!