Dames 1 tegen Wageningen: 3-1 verlies (26 mei)

Nieuws afbeelding 31-5-2013
Afgelopen zondag speelden we (voor de vierde keer) tegen Wageningen, de topper van de degradatiepoule. Deze wedstrijd was de een na laatste in de officiële competitie en voor ons erg belangrijk voor de eindstand in de poule.

Strafbal
De eerste helft zag er goed uit. Beide teams begonnen goed en er waren kansen aan beide kanten. Alliance speelde geconcentreerd en we konden zelfs een strafbal creëren, die we helaas hebben gemist. Vlak voor rust lukt het Wageningen om onze verdedigende fout te bestraffen en ze kwamen op 1-0 voorsprong.

Solo van Noor Sluis
Na de rust speelden we eerst erg slap en geschrokken en kon Wageningen het tweede doelpunt scoren. Daarna probeerden wij alles op alles te zetten. Maar na een reeks corners viel het derde doelpunt en zag het er slecht uit voor ons. Toch wist Noor Sluis (uit A1) nog een doelpunt voor de eer te maken na een briljante soloactie langs de achterlijn.

Ook in deze wedstrijd konden we een aantal kansen creëren. Alleen misten we weer wat geluk en misschien een beetje scherpte. Daarom zal er nog hard getraind worden de komende periode. Onze doelstelling- in de Overgangsklasse blijven - is ook nog steeds meer dan reëel: wij geloven er voor 100% in.

Zondag: Helmond
Met minimaal drie en maximaal vier wedstrijden te gaan, zijn we steeds dichter bij de grote ontknoping. Als we zondag van Helmond winnen, eindigen we op een gunstigere plek en krijgen we op papier een 'gemakkelijkere' tegenstander voor de play- outs. Maar uiteindelijk moeten we gewoon knallen en het seizoen goed afsluiten. Het maakt dus eigenlijk niet uit wie onze tegenstander wordt.

Dus kom ons aanmoedigen en hopelijk feest met ons vieren!

Groeten
Petra