Categorie D

Meisjes D1 tweede op districtskampioenschap

Nieuws afbeelding 14-6-2013
Na het kampioenschap in de de Topklasse A waarin de dames hebben laten zien dat ze over een heel seizoen de beste van Noord-Holland waren, mochten de meiden van de D1 afgelopen zondag spelen om een plekje op de Landskampioenschappen voor D-teams tijdens de districtskampioenschappen op HBS.

De eerste teams van de Topklasse A uit de reguliere competitie speelden in twee halve finales en een finale om deze veelbegeerde plek. Omdat onze meisjes D1 eerste waren geworden in de competitie mochten ze het om 10.30 uur in de halve finale opnemen tegen de nr. 4 uit de poule; Amsterdam MD1.

Tijdens de districtskampioenschappen in de zaal afgelopen winter stonden beide teams ook al tegenover elkaar in de halve finale. Toen wist Amsterdam na een spannende wedstrijd te winnen na het nemen van strafballen. Tijd voor revanche dus! Vier keer eerder stonden deze teams dit seizoen tegenover elkaar; drie keer won Alliance en een keer Amsterdam.

Zonder sterspeler Bets begonnen de dames erg zenuwachtig aan de wedstrijd. Amsterdam had een goede press en was een stuk feller. Met een 1-0-achterstand de rust in. De tweede helft stond er een heel ander team in het veld. Voor elke meter werd er geknokt, wat resulteerde in de 1-1, gemaakt door Emma B.

Omdat 1-1 de eindstand was volgde er een spannende verlenging met kansen over en weer waarin het team op de been werd gehouden door een paar weergaloze reddingen van topper Cato op het doel. Uiteindelijk werd het harde werken beloond en maakte Pauline (net als in de kampioenswedstrijd tegen Bloemendaal een week eerder) de Golden Goal! De finale was gehaald!

In de finale stonden de meiden wederom tegenover Bloemendaal MD1. Duidelijk de twee beste teams van het district dit seizoen. Nummer 1 en 2 van de reguliere competitie en een week eerder op Alliance nog de directe concurrent in de door Alliance met 3-2 gewonnen wedstrijd om het kampioenschap. Ook tegen Bloemendaal was dit seizoen al vaak gestreden, vier keer in de competitie tegen elkaar, vier keer winst voor Alliance.

Net als in de halve finale werd er niet scherp begonnen aan de wedstrijd en keken de dames al snel tegen een 1-0-achterstand aan. De grote druk van Bloemendaal zorgde er zelfs voor dat het 2-0 werd waarna het tijd werd om wat terug te doen. Op een goed moment, vlak voor rust, werd het 2-1 door een eigen doelpunt na een goed ingeslagen corner. Alle kansen dus nog voor Alliance.

In de tweede helft was de energie er helaas niet meer en kon Bloemendaal met goed hockey uitlopen naar een 4-1-overwinning. Dit was de enige overwinning van Bloemendaal op Alliance dit seizoen, op het verkeerde moment. Bloemendaal gefeliciteerd en succes zaterdag op de landskampioenschappen!

Een tweede plaats op de districtskampioenschappen na zo'n mooi seizoen is jammer maar het team mag trots zijn op de behaalde resultaten dit seizoen:
  • 20 wedstrijden gespeeld, twee keer verloren, één keer gelijk en dus 17 keer gewonnen!
  • 65 doelpunten voor en maar 17 tegen!
  • In alle drie de D-competities zijn de meiden eerste in de poule geworden!
Een geweldige prestatie en een mooie ervaring die iedereen meeneemt naar haar nieuwe team!

Florine en Liselotte bedankt voor het invallen tijdens het DK! Cato, Eline, Monique, Emma B, Lizzy, Kiki, Emma K, Isay, Pauline, Amelia, Salome, Imke, Beau en Bets: Nogmaals gefeliciteerd met de eerste plek in de poule en jullie tweede plek op het DK.

En nu de foto nog een beetje groter:

Erik Jan Verhulst

20-6-2013 @ 21:09:01 |Goed gedaan

Eline Zeemering

21-6-2013 @ 20:30:55 |Top!