Dames 1 maakt een nieuwe start

Nieuws afbeelding 19-8-2013

Na een hectisch seizoen, met als grote domper de degradatie naar de 1e klasse, is Alliance Dames 1 al weer een week met volle moed begonnen aan de voorbereiding van een nieuw seizoen met een nieuwe staf en nieuwe kansen. Met André Morees nog steeds aan het roer hebben zich wel wat veranderingen binnen het team en de staf voorgedaan. Zo hebben we een nieuw assistent trainer Bas van PInxter, overgekomen van Leiden, en zal de moeder van Chantal, Anita Hout zich als manager over ons gaan bekommeren.

Ook hebben wat oud speelsters het nest moeten verlaten om plaats te maken voor nieuwe vlammen op het veld. Zo hebben we de laatste competitie wedstrijd al afscheid moeten nemen van oud gediende Joanneke Mulder en Petra Fischerova. Ook Margriet Bos heeft verstek laten gaan, maar zal nog wel te zien zijn in Alliance Dames 2. Daarnaast zijn er drie speelsters hun geluk elders gaan zoeken: Joelle Ketting heeft het geluk gezocht bij onze oranje buren en zal voortaan als Mus over het kopje vliegen bij de Bloemendaalse damussen in de Overgangsklasse, Renske Mekel heeft er voor gekozen om niet meer terug te keren, Marloes Lodders is weer terug gekeerd naar haar oude club de Reigers en Caitlin Verhoeven, A1 speelster en soulmate-keepers-maatje van onze sluitpost sexy Lexy, is als keepert naar Myra dames 1 vertrokken die wij in de competitie nog zullen gaan tegen komen! Succes daar lady’s!

Maar daar waar mensen gaan is plek voor nieuw gespuis. Zo zijn Noor Sluis (helaas momenteel uit de running door wat complicaties met kruisband…) en Kris Ypes doorgestoomd uit de jeugd naar het eerste. Ook zijn twee niet geheel onbekende dames weer terug op het vertrouwde nest: Laura Langeveld komt na een tijdje bij Hurley te hebben gehockeyd weer terug naar dr oude clubbie en Liz Oeberius Kapteijn is gelukkig voor ieders plezier weer hersteld van haar knieblessure en zal ons weer gaan vergezellen op het veld. Van buitenaf zijn Shos Shupheert van Hurley en Catherine Maas uit het verre zuiden van Nuenen Dames 1 ons komen versterken. Genoeg reden om weer wekelijks langs de lijn te komen staan denk ik zo!

Want na al een oefenpotje tegen Gooische dames 1 ( 0 â€" 2 verlies) en Overbos dames 1 ( 2 â€" 1 winst) gespeeld te hebben zullen we ons nog verder klaar moeten stomen voor de competitiestart. Als ik André mag quoten: "Ik speel ALTIJD play-offs!”, belooft het ook dit jaar weer een lang seizoen te worden met hopelijk weer een competitie toetje aan het eind. We hopen dat u zich net zoals afgelopen jaren weer met z’n allen zal verenigen langs de zijlijnen van het hoofdveld op Alliance op zondag om 12.45 wat met een dertiende man worden de wedstrijden pas echt een feest!

Schrijft u deze dag maar alvast in uw agenda: 8 september 2013 GOOISCHE THUIS! Een mooiere aftrap tegen mede titel kandidaat (als ik het al zo hoogmoedig mag zeggen) kan ik niet bedenken.

Hopelijk tot dan, voel u zeker vrij om onze nieuwe aanwas uit te checken ;)

Mega vriendelijke hartelijke sportieve groeten van Alliance Dames 1