Verslag Dames 1 uit bij HBS (15 september)

Nieuws afbeelding 20-9-2013
Afgelopen zondag stond ons een mooie topper te wachten: uit tegen HBS. Na het gelijkspel tegen Gooische, en dan met name onze puike tweede helft tegen deze titelkandidaat, wilden we nu de driepunter halen. De statistieken waren in ons voordeel want HBS was er nog nimmer in geslaagd van ons te winnen. Dat kon HBS misschien wel eens erg gebrand maken om daar verandering in te brengen, maar uiteraard waren wij niet van plan om dat te laten gebeuren.

Brilstand
De eerste helft begonnen we goed. We speelden mooie combinaties en waren erg dynamisch. Maar tot grote kansen leidde dat helaas niet. Aan HBS gaven we echter ook weinig weg, waardoor wij met de brilstand de rust ingingen. Een tikje onbevredigend, aangezien wij toch het beste van het spel hadden gehad, maar dat bood perspectief voor na de thee.

Na een energieke start van onze kant met hoge druk op HBS waren het echter de Bloemendalers die na tien minuten de 1-0 erin knalden. Daarna was ons mooie, zorgvuldige en dynamische spel ver te zoeken. We probeerden het wel, maar het lukte niet meer. Nadat wij ons nogmaals groots probeerden te herpakken, werd tot overmaat van ramp ook nog de 2-0 gemaakt door middel van een strafbal. Dat maakte het er niet gemakkelijker op.

Eer werd niet gered
Over het hele veld hadden we het moeilijk en HBS gunde ons nauwelijks een meter. De 3-0 en de 4-0 volgden en we konden het antwoord maar niet vinden. We gingen nog hard op zoek naar een doelpuntje om in elk geval onze eer te redden, maar ook onze laatste strafcorner ging er niet in. Er werd uiteindelijk afgefloten met een eindstand van 4-0. Dit werd door HBS natuurlijk terecht uitbundig gevierd en zij verdienden onze felicitaties. Aangeslagen gingen wij het veld af. Wat was hier gebeurd?

Lichtpuntje
Toch was er ook na deze wedstrijd nog een lichtpuntje dat niet onvermeld mag blijven. Valerie gaf haar 'SWAG' door aan Anna, die tijdens de wedstrijd nóóit haar koppie heeft laten hangen en echt goed heeft gespeeld.

Deze week heeft natuurlijk in het teken gestaan van zelfreflectie. Met ook een oefenwedstrijd tegen Bloemendaal, een tegenstander van formaat. Dit heeft ons laten zien dat we toch echt in staat zijn om een mooie pot op de mat te leggen. Zondag staat onze tweede thuiswedstrijd op het programma en mogen wij AMVJ uit Amstelveen ontvangen. We zien er erg naar uit om het debacle van afgelopen zondag te laten volgen door een klinkende overwinning.

Komt u kijken?