Weesp H1-Alliance H1: 6-2

Nieuws afbeelding 29-9-2013
Op een prachtige zondagmiddag mochten we aantreden tegen het altijd lastige Weesp. Vorig jaar hadden we de uitwedstrijd verloren maar de thuiswedstrijd weer met duidelijke cijfers gewonnen. De Weesperlingen stonden na drie wedstrijden met negen punten gedeeld bovenaan. Het was aan ons om er voor te zorgen dat ze hun koppositie niet zouden verstevigen. Het beloofde dus weer een lastige pot te worden in het verre Weesp. Gelukkig hadden we toch nog een redelijke groep supporters langs de lijn die 40 minuten hadden gereden om ons te zien spelen. Echter bestond deze groep uit o.a. zes Heren 1-spelers zelf..

Strafbal
De wedstrijd begon niet zo heel denderend voor de zwart-witten. Binnen een paar minuten lag de bal al in ons doel. Na een redding van Stijn kon Weesp de rebound makkelijk de goal in werken. 1-0. Na dit tegendoelpunt wisten we ons goed te herpakken. Er werd op een hoog tempo rond gespeeld en langzamerhand kwam er een aantal mogelijkheden om te scoren. Helaas was het Weesp dat het tweede doelpunt van de wedstrijd voor zijn rekening nam. Via een snelle counter waren ze binnen een mum van tijd voor onze goal. Er moest aan de noodrem getrokken worden en dit resulteerde in een strafbal. De krullenbol van Weesp bezweek niet onder de druk en pushte de bal door de beentjes van Stijn. 2-0.

Geflatteerde stand
Het spel was totaal niet in verhouding met het scorebord. We bleven goed spelen terwijl Weesp alleen gevaarlijk was met de counter. Kansen voor Koen en consorten bleven onbenut.  Waar wij faalden in de afronding was het Weesp dat de effectiviteit in de voorhoede naar een hoger peil wist te brengen. Een strafcorner werd goed uitgespeeld en de bal belandde in het net. 3-0. Met deze zeer geflatteerde stand eindigde de rust. Voor hetzelfde geld waren wij de ploeg geweest die er drie doelpunten in had geknald maar we hadden het geluk niet aan onze zijde.

Na de pauze hervatten we de wedstrijd met goede hoop. In het hedendaagse hockey was het zeker niet ondenkbaar dat we nog terug zouden komen van een 3-0 achterstand. Jammer genoeg was de vierde goal van de thuisploeg al snel een feit. Daarna ging het hard. Weesp speelde erg goed en zelf wisten we dat het over was. De thuisploeg maakte goed gebruik van hun snelle veld en het combinatiespel zat er lekker in.

Het goede nieuws
Het verdere verloop van de tweede helft zal ik maar kort weergeven want niemand wordt daar blij van. Gelukkig scoorde Ederik nog wel, met meer geluk dan wijsheid, door de bal verkeerd aan te nemen. Hierdoor kwam de keeper op het verkeerde been te staan en rolde de bal zo het doel in. Ook Lode redde onze eer nog in de slotfase. Na een prachtige actie van Luc, die een paar Weesperlingen dolde, omspeelde Lode de keeper en scoorde ons tweede doelpunt. De wedstrijd eindigde in een duidelijke 6-2 nederlaag. Wat wel weer leuk is om jullie te vertellen is dat we deze wedstrijd geen kaarten hebben ontvangen. Doen we toch weer goed!

Volgende week: Baarn thuis
We zullen deze week eens uitvoerig gaan bespreken wat er mis ging de tweede helft en dan weer met z’n allen volle koker gaan trainen voor de volgende wedstrijd. Zondag 6 oktober ontvangen wij Baarn op ons prachtige sportcomplex. Baarn is vorig seizoen gepromoveerd uit de derde klasse en stond na drie speelrondes gedeeld laatste. Op papier dus een ploeg waarvan we zouden moeten winnen maar met ons weet je het maar nooit.
Waar iedereen natuurlijk vooral naar uitkijkt is de rentree van Joris Zonjee (Ja, dat ben ikzelf). Na een zes maandenlange blessure gaat Joris, als deze trainingsweek goed verloopt, zijn eerste minuten van het seizoen maken. Genoeg reden dus om te komen kijken! We hopen op weer net zo’n massa mensen als bij de wedstrijd tegen Haarlem.
Tot zondag!!

Namens Alliance Heren 1,

Joris Zonjee

Petra Fischerova

30-9-2013 @ 22:52:06 |Yeah, ik sta zeker langs de lijn.