Topjeugd Alliance beleeft mooie zaterdag

Nieuws afbeelding 17-10-2013
Afgelopen zaterdag waren op Alliance de jaarlijkse beslissingswedstrijden voor plaatsing in de Landelijke, IDC-, Super B- en Topklassepoules. Voor Alliance kwamen MC1, JB1 en MB1 in actie.

Meisjes C1
De meiden van de C1 waren al zeker van IDC 2 maar hadden nog een beslissingswedstrijd tegen Hurley MC1 die zou bepalen welk team als laatste zou deelnemen aan de IDC1-competitie..

Zoals wel vaker bij beslissingswedstrijden werd het superspannend. Beide teams hadden wat kansen maar het was Alliance dat in de eerste helft de score wist te openen. 1-0 was ook de ruststand. Na de rust werd Alliance wat beter maar het lukte niet om meer doelpunten te maken waardoor het een zenuwslopende tweede helft werd. Met heel hard werken hebben de dames de 1-0-voorsprong weten te behouden waardoor IDC1 een feit is. Dames, Jasper en Joelle; van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Een beloning voor het harde werken de afgelopen maanden. Heel veel succes in IDC1!

Jongens B1
Na de C1-dames moesten de jongens van de B1 in de drieluik met Bloemendaal B1 en Overbos B1 uitmaken welk team zou uitkomen in de Super B-competitie. De eerste wedstrijd werd er gespeeld tegen Bloemendaal, een zware tegenstander. Onze mannen kwamen geweldig uit de startblokken en door te hockeyen als een team kwamen ze zelfs op voorsprong. Tot vlak voor tijd wisten ze deze voorsprong vast te houden toen het Bloemendaal toch nog lukte de gelijkmaker te scoren. In de verlenging scoorde Bloemendaal helaas de voor hun winnende golden goal. Een grote teleurstelling dus.

Doordat in de tweede wedstrijd Overbos wist te winnen van Bloemendaal hadden onze mannen in de derde wedstrijd van de dag tegen Overbos plotseling weer een kans. Dan moest er wel worden gewonnen. Opnieuw werd er gespeeld als een team en voor elke meter gestreden. Ook nu kwamen ze op een voorsprong maar helaas lukte het niet de voorsprong vast te houden. Door de twee verloren wedstrijden speelt JB1 geen Super B maar Topklasse. Toch mogen jullie tevreden zijn met de tegenstand die jullie hebben geboden aan twee zware tegenstanders. Jullie hebben jullie huid duur verkocht! Succes in de Topklasse!

Meisjes B1
Ook MB1 moest een drieluik spelen waarbij alleen de winnaar zich zou plaatsen voor de Super B-competitie. De dames moesten starten tegen de op papier grootste concurrent Hurley MB1. Na een goede trainingsweek en een goede wedstrijdbespreking op zaterdag leken de dames er klaar voor. De eerste helft tegen Hurley lukte het alleen niet om de kansen te benutten terwijl Hurley uit één van weinige kansen wel een doelpunt kon maken. 1-0 achter bij rust en verslagen gezichten in het doel tijdens de bespreking. De tweede helft zou alles of niets worden en met veel energie werd Hurley vol onder druk gezet. Een goede strategie zo bleek want Hurley kwam er nauwelijks nog uit en het lukte om nog twee doelpunten te maken. Spannend tot de laatste minuut, geen doelpunten meer tegen en dus een 2-1 overwinning!

Na deze belangrijke overwinning was er weinig tijd om te genieten want na 25 minuten rust stond HBS MB1 alweer op het programma. Een op papier gemakkelijkere tegenstander maar in de praktijk bleek het een stuk zwaarder dan verwacht. Nog moe van de eerste wedstrijd werd er door iedereen hard gewerkt. Scoren bleek opnieuw lastig maar in de tweede helft werd er toch een gaatje gevonden. 1-0 met nog 15 minuten te spelen. 15 superspannende minuten waarin er vooral hard gewerkt moest worden en ook HBS nog kansen kreeg. Op karakter lukte het om ook deze wedstrijd te winnen waardoor de meiden Super B gaan spelen! Ook jullie mogen trots zijn op deze prestatie. Het is niet makkelijk om na zes keer verliezen in de voorcompetitie deze drieluik toch nog te winnen. Dames en Piotr: gefeliciteerd en veel succes!

Pinoké-Amsterdam
De dag werd afgesloten met een spannende wedstrijd tussen Amsterdam JA1 en Pinoke JA1 waarbij uiteindelijk winnaar Pinoké zich plaatste voor de landelijke competitie.

Na de herfstvakantie volgt de herindeling en gaan we aan de competitie beginnen.
JA1, JB1 en JC1 gaan Topklasse spelen. MA1 gaat IDC spelen, MB1 Super B en MC1 IDC1. JD1 speelt Topklasse A en MD1 Topklasse B. Veel succes allemaal.