Kikkers H1-Alliance H1 3-2

Nieuws afbeelding 18-10-2013 Donderdagavond de 17e van oktober was de avond van de wedstrijd Kikkers-Alliance. Gelukkig troffen we de tweede keer bij aankomst op Kikkers geen noodweer. Het was wel even wennen, een competitiewedstrijd doordeweeks maar we hadden er allemaal zin in. Helaas moesten we het zonder de familie Van Koldenhoven doen. Het superduo zit deze week namelijk in Rome. Maar voor dit grote gemis hadden we gelukkig weer wat jonkies meegenomen naar Nieuw-Vennep.

20:30 en de wedstrijd ging van start. Al snel merkten we dat de twee ploegen aan elkaar gewaagd waren. Kikkers had vooral een middenveld dat lekker de bal liet rondgaan. Daardoor konden ze makkelijk hockeyen. Het waren dan ook de Kikkertjes die op voorsprong kwamen. Door balverlies op het middenveld konden de Kikkers er rap uitkomen. Ze speelden hun overtal goed uit waardoor het verdedigende trio en onze keeper Stijn geen redding meer konden brengen. 1-0. Van goed combinatiespel ging ons veldspel al snel naar ‘lange halen gauw thuis’. Dit bracht echter wel weer de nodige kansen op. Hendrik had de pech dat zijn backhand paal, lat en weer de paal trof en ook Lode en Koen wisten in een 1 op 1 het doel niet te treffen.
Net als Baarn had de Kikkers een forse speler die goed kon slepen. Dit merkten we al in de eerste helft. De forse sleepte de bal uit een strafcorner achter Stijn. Alhoewel de bal niet goed werd geraakt was het toch raak voor de club uit Nieuw-Vennep. 2-0.

Gelukkig wisten we de eerste helft nog aansluiting te vinden. Na een goede pass van Hendrik schoot onze derde Poolse ster knap raak. Een schot in de lange hoek ging via de binnenkant van de paal het doel in. 2-1.

Het tweede bedrijf van de wedstrijd werd al gauw een overlevingsstrijd. Het spel ging heen en weer en de ruimtes werden groter. Het was nauwelijks meer te belopen. Door vermoeiing nam het aantal fouten in de wedstrijd sterk toe. De Kikkers waren de eerste die hiervan profiteerde. Het was weer de forse man die zijn specialiteit liet zien. Zijn sleep uit een strafcorner ging stijf de linker kruising in. 3-1.

Stijn Sanders keepte een weergaloze wedstrijd. Het was aan hem te danken dat we niet op een grotere achterstand kwamen. Helaas was het ook Stijn die in botsing kwam met onze behendige Luc. Na een sliding van Stijn schepte hij vervolgens Luc die op zijn sleutelbeen terechtkwam. Uit onderzoek is gebleken dat Luc zijn sleutelbeen heeft gebroken en acht weken uit de roulatie zal zijn. Wij wensen Luc, die steeds beter met ons meeging hockeyen, veel sterkte en hopen op een snelle terugkeer

Maar we bleven doorgaan en in de zoveelste kanteling van de wedstrijd was Lode zeer snel en behendig zijn tegenstanders te slim af. Hij schoot op doel en Koen tipte de bal in het netje. 3-2.

In de slotfase gaven we nog één keer alles en dit resulteerde in grote mogelijkheden maar het mocht niet baten. We verloren de wedstrijd met 3-2.

Dit weekend hebben we even vrij maar 27 oktober zijn we weer thuis te bewonderen. We ontvangen dan Alphen die we eens goed pakkie gaan geven.

Tot dan!

Namens Alliance Heren 1,