Categorie C

Engelse gasten

Nieuws afbeelding 30-10-2013
In de herfstvakantie, op dinsdag 22 oktober, waren twee teams van het Clifton College uit het Engelse Bristol een middag te gast bij Alliance. De gasten, meisjes in de leeftijd van 12 en 13 jaar, werden ontvangen door de Meisjes C4 en C6 die vanwege de vakantie waren aangevuld met invallers uit andere C teams. Beide Engelse teams speelden een leuke vriendschappelijke wedstrijd tegen onze meiden met aan het einde ook nog een spannende shoot-out serie.
(bovenste foto: MC04 met hun Engelse gasten)

Tijdens deze leuke kennismaking bleek dat het jeugdhockey in het Verenigd Koninkrijk heel anders in elkaar steekt dan bij ons. Omdat er op veel scholen op zaterdag gewoon les gegeven wordt is er weinig ruimte voor het clubhockey en een competitie zoals wij die kennen. Daarom bieden veel scholen het hockey aan als onderdeel van het schoolprogramma. Omdat hetzelfde ook voor andere sporten als rugby en tennis geldt, wordt er derhalve maar ongeveer drie maanden per jaar gehockeyd.

Dat ze hierdoor het overwicht in beide wedstrijden aan Alliance moesten gunnen mocht de pret echter niet drukken en pas na een gezellig samenzijn keerden de gasten terug naar hun tijdelijke onderkomen in Amsterdam.
(onderste foto: MC06 met hun Engelse gasten)