Heren 1 Alliance-Athena: 5-0 (door Joris Zonjee)

30-10-2013
Na een weekendje rust waren we met volle energie aan onze trainingsweek begonnen. Door een aanhoudende matige opkomst was de voorbereiding op de wedstrijd niet optimaal. Gelukkig was Athena nou niet de beste ploeg uit de tweede klasse en wisten wij van onszelf dat we genoeg kwaliteit hadden om de drie punten op ons eigen veld te houden.

Ed hield zijn wekelijks stoere praatje voor de wedstrijd en iedereen was klaar voor de wedstrijd. We gingen van start. De hoge druk van ons zorgde ervoor dat Athena het lastig kreeg in de opbouw en eigenlijk niet goed aan hockeyen toe kwam. Wij waren dan ook de eerste ploeg met een grote kans. Na een prachtige steekbal van Neuteboom slide Joris met een flats de bal op doel maar de keeper was vlug zijn doel uit en wist de doelpoging te pareren. Na wat kansjes aan onze kant kreeg Athena uit de counter ook een paar goede mogelijkheden om de score te openen. Gelukkig was het het thuispubliek dat als eerste kon juichen. Na een fabuleuze steekpass van Fabian en een goede loopactie van Koen legde Koen de bal klaar voor Leo. Leo faalde niet en schoot voor open doel raak. 1-0. Met kansen over en weer hadden we het geluk aan ons zijde dat Athena niet op een gelijke stand kwam. Grotendeels was ons schone doel te danken aan keepert Stijn Sanders. Voor de rust konden we onze voorsprong verdubbelen door een gevaarlijke Jasper. Met een rake klap ging de bal het doel in. 2-0.

De overheerlijke thee van Arthur deed ons goed in de rust. Dat zag je ook terug op het veld. We bleven goed spelen en al snel kwam de 3-0 op het scorebord. Lode penetreerde de cirkel binnen via de achterlijn en legde de bal klaar voor Neuteboom. Tobias tipte de bal omhoog en langs de keeper. 3-0. Athena was het helemaal kwijt maar kreeeg toch ook nog een aantal kansen. Stijn die in de eerste helft al zo belangrijk was geweest, verrichtte in de tweede helft ook een aantal miraculeuze reddingen. Als aanvoerder bewees hij zijn klasse maar weer eens deze wedstrijd. Sterk werk!

Jasper die een goede wedstrijd speelde, mocht ook nog zijn tweede doelpunt van de wedstrijd maken. Na een puike bal van Joris stond Koen 1 op 1 tegen de keeper maar gunde bal in de kluts aan Jasper. Jasper bleef koel en rondde handig af door de bal over de keeper het netje in te spelen. Het slotakkoord was gegund aan Lode. Jasper speelde de bal op goal en Lode tikte de bal nog heel vies aan zodat de 5-0 op zijn naam kwam.

Na deze goede wedstrijd hebben we weer het vertrouwen dat we goed kunnen gebruiken voor volgende week. Voormalig eerste-klasseploeg Leusden staat dan op het programma. Het belooft een zware pot te worden maar we gaan er tegenaan heeuh!!

Namens Alliance H1,

Joris Zonjee