Bennebroek H1-Alliance H1: 0-0

18-11-2013
Zondag 17 november 2013 was de dag van de streekderby Bennebroek-Alliance. De hele week werd hier al naar uitgekeken, door iedere hockeyliefhebber uit Bennebroek en Heemstede. Bennebroek was goed in vorm en had al een paar ruime overwinningen op zak. Zij bezetten de tweede plaats en zaten nummer één Weesp op de hielen. Op papier hadden ze dus een grote kans om voor eigen publiek drie punten te pakken tegen ons. Maar een derby zou een derby niet zijn als alle kansen open lagen. Wij waren er ons van bewust dat het een zware wedstrijd zou worden maar ook dat er voor ons mogelijkheden zouden komen als we ons stinkende best zouden doen. Aan de sfeer zou het in ieder geval niet liggen want de thuis- maar zeker ook de uitsupporters waren massaal aanwezig om hun favoriete club aan te moedigen. Alle ingrediënten waren in huis voor een prachtige pot tussen de twee rivalen.

Inzet en strijd
De scheids floot op het fluitje en de wedstrijd was begonnen. Bennebroek wilde niets anders dan doelpunten maken en startte veelbelovend. Hun directe spel zette ons erg onder druk en al snel werd duidelijk waar wij het van moesten hebben: inzet en strijd, de twee woorden die in de bespreking veelvuldig waren genoemd werden al snel door ons tot uiting gebracht op het veld. Met wat mazzel hielden we de stand op 0-0 want de kansen vlogen ons om de oren. Toch hadden wij ook een paar goede mogelijkheden de eerste helft. Jochem zorgde voor veel dreiging in de Bennebroekse cirkel en ook Arthur was gevaarlijk. Helaas maaide de technicus over de bal heen toen hij de cirkel penetreerde.

We waren opgelucht toen de eerste helft eindigde. Iedereen stond echt te werken voor twee en was toe aan een pauze. Coach Ralph praatte ons moed in door te zeggen dat we prima stonden te bikkelen en dat we zo door moesten gaan.

Keeperskwaliteiten
En dat gingen we! Het spelbeeld in de tweede helft was niet heel veel anders dan in de eerste helft. Het was vooral Bennebroek dat aan het aanvallen was. Af en toe wisten we onze diepe spits d.m.v. een lange bal te bereiken. Het onderbreken van aanvallen van Bennebroek was onze voornaamste taak en dit lukte ook aardig. Het werd erg billen knijpen toen we even met 10 man kwamen te staan door een gele kaart van Joris. Maar de mogelijkheden voor Bennebroek bleven gelukkig onbenut. Eigenlijk kan je niet meer van geluk spreken over de wijze waarop wij ons doel schoon proberen te houden. Het blijkt gewoon te berusten op de pure kwaliteit van keeper Stijn Sanders. Ook deze wedstrijd stond hij weer weergaloos zijn doel te verdedigen zoals hij elke zondag, keer op keer weer doet. We zijn hem veel dank verschuldigd. Wat zouden we zonder hem moeten? Deze wedstrijd heeft hij ons er ook weer doorheen gesleept en ervoor gezorgd dat we een punt hebben overgehouden aan deze prachtige kraker tussen twee rivalen maar toch ook een strijd tussen goede vrienden. 0-0.

Volgende week
Wij hopen dat iedereen heeft genoten van deze wedstrijd. Naar onze mening was het een prachtige derby waar alles (behalve doelpunten) in zat. We willen de aanwezige supporters heel erg bedanken voor de het geschreeuw en gejoel langs de zijlijn. Het was heerlijk om voor zo’n groot publiek te spelen en wie weet kunnen we dit de 18e van mei ook op Alliance realiseren. Zet deze datum dus alvast in de agenda want dan komt Bennebroek bij ons op bezoek.

Volgende week spelen we tegen Alphen op Alliance. Een wedstrijd die we zeker gaan winnen!
Hopelijk tot zondag!!

Namens Alliance H1,