Alliance MB2 en MC3 spelen in the UK

Nieuws afbeelding 16-2-2014
Meisjes B2 en meisjes C3 hebben onlangs een internationale hockeytrip gemaakt. Ze verbleven van 7 tot en met 9 februari in Lancaster en de omgeving van Manchester, in het westen van Engeland. Ze speelden daar wedstrijden tegen teams van Ripley St. Thomas en Stoneyhurst.

De meiden hadden een uitgebreid sponsorprogramma samengesteld om zelf bij te dragen aan de reis: ze verkochten niet alleen cakes op de club, maar ook 'een beetje geluk', en vrienden, familie en bedrijven konden een zin of een logo sponsoren dat gedrukt werd op een vest dat zeker tot en met de zomerstop gedragen wordt. Ook zetten de teams de vlooienmarkt en Marktplaats in voor het inzamelen en verkopen van spullen ten bate van de trip naar Manchester.

Op vrijdagavond 7 februari verzamelden de teams zich in sponsortenue bij Alliance en vertrokken ze naar Schiphol. In Engeland was het weerzien met het team dat Alliance deze zomer bezocht hartverwarmend! De meisjes sliepen veelal bij gastgezinnen in de omgeving van Ripley St.Thomas. De logeeradressen varieerden van een grote geiten- en koeienboerderij tot gezinnen in Lancaster. Iedereen werd uiterst hartelijk ontvangen!

De weergoden waren ons tijdens de hockeywedstrijden goed gezind en na de wedstrijden (Ripley-MC3 en Stoneyhurst-MB2) was er even vrije tijd om met het gastgezin de stad te verkennen en te lunchen. In de namiddag werden beide teams uitgenodigd bij de Ripley St. Thomas-school om de befaamde rugbywedstrijd Engeland-Schotland te zien. Daarna vertrokken beide teams met hun Engelse gasten naar een Italiaans restaurant. De volgende dag speelde MC3 tegen het districtsteam en MB2 tegen het Ripley St. Thomas U18-team. Alle meiden lieten spannend en mooi hockey zien!

Na de wedstrijden lunchten beide Allianceteams op het Cartmel College, de nagelegen universiteit bij het hockeyveld. Vervolgens bracht de bus ons naar de luchthaven, uiteraard wederom in tenue en werden wij door vele enthousiaste ouders op Schiphol begroet.

Het was onvergetelijk mooi internationaal hockeyweekend!! Heel veel dank aan allen die dit mogelijk gemaakt hebben!!!