Verslag Nieuwegein H1 – Alliance H1: 1-9

11-3-2014
Zo, daar zijn we weer. Zondag 9 maart stond er weer een competitiewedstrijd op het programma: Nieuwegein uit. In de voorbereiding op de hervatting van de competitie hebben we als team, ook volgens coach Ralph, stappen gemaakt en een aantal mooie resultaten behaald tegen goede tegenstanders. Met het vertrouwen op zak en de eerste warme dag van het jaar reisden we af naar Nieuwegein.

Naast het feit dat Newjoke weer eens zijn naam eer aan deed, begonnen wij veelbelovend. Vanaf het begin af aan zetten we de thuisclub al vroeg vast. Ze konden geen kant op. Na twee gemiste strafcorners was de derde wel raak. Myrek sleepte feilloos binnen: 0-1. Even later was het weer raak uit een strafcorner. Dit keer was het Bouke die prachtig in de rechterhoek het doel trof: 0-2. We gingen vrolijk verder. Na de rake corner van Bouke kregen we als snel weer een strafcorner. Dit keer sleepte Bouke op de keeper maar de rebound was voor Myrek: 0-3.

Als snel bleek het een doelpuntenfestijn te worden. Nog voor de rust maakten we er 0-4 van. Hendrik draaide goed weg van zijn directe tegenstander en zetten de klungelige keeper op het verkeerde been, waardoor hij de hoek voor het uitzoeken had.

In de tweede helft was het zaak dat we even sterk doorgingen als dat we de eerste helft hadden gedaan. In een stralende blauwe hemel bleef het maar doelpunten regenen. De 0-5 lag al snel in het mandje. Een brakke Ederik trof eindelijk, na een aantal gemiste kansen, doel.  De wedstrijd was natuurlijk allang gespeeld, maar toch prikten we nog wat doelpuntjes erbij. De aanvallers Hendrik, Koen (2x) en Jochem zorgden voor de genadeslag en brachten ons doelpuntentotaal op 9. Helaas kregen we nog wel een tegendoelpuntje uit een strafcorner maar goed, dat kan de beste overkomen.

Volgende week begint dan het echte werk, op hockeyclub Haarlem. We kijken erg uit naar deze derby en hopen dat jullie ons allemaal komen aanmoedigen, tijdens deze beladen wedstrijd.
Tot volgende week zondag.

Namens Alliance Heren 1,

Joris Zonjee