Baarn H1-Alliance H1: 3-3

1-4-2014
We hebben een lekker weekje gedraaid als Heren 1. De overwinning op Weesp had ons natuurlijk een goed gevoel gegeven en na een goede trainingsweek waren we klaar voor de uitwedstrijd tegen Baarn. De promovendus stond veilig op de 10e plaats en had al laten zien, in de wedstrijd op ons terrein, over voldoende kwaliteiten te beschikken om het ons lastig te maken. Desondanks zouden we geen genoegen nemen met minder dan drie punten. We willen nog een paar plekjes hoger eindigen en dus moesten de drie punten mee naar Heemstede meegenomen worden.

Gespleten pass
Baarn begon erg fanatiek. Net als in de wedstrijd tegen Haarlem hadden wij het moeilijk in de beginfase. Baarn kwam er een aantal keer goed uit en na een paar minuten kwam de thuisploeg al op voorsprong. Beetje een stom doelpunt. Helaas 1-0. Maar goed, na de vroege achterstand speelden we gewoon weer goed hockey met mooi positiespel. Het balletje ging snel rond en we herstelden ons al snel. Na een gespleten pass van Joris liep Bas voorbij de keeper, waarna hij de bal met wat moeite het doel in werkte:1-1.

De gelijkmaker gaf ons positieve energie. Het werd duidelijk dat we gewoon de betere ploeg op het veld waren. Een paar minuten na ons eerste doelpunt zorgde Ederik voor de gelijkmaker. Ed kon van dichtbij de bal het netje inwerken na een goede pass van Bas: 1-2.

Rake klap
Eigenlijk hadden we de wedstrijd al in de eerste helft in het slot moeten gooien. Er waren genoeg kansen aan onze kant. Maar Jasper en Jochem hadden niet het geluk in de afronding en ook uit de strafcorner konden Bouke en Mirek onze voorsprong maar niet vergroten. Jammer genoeg viel het doelpunt aan de ander kant, in de laatste minuut van de eerste helft. Baarn scoorde met een rake klap van Klaas de 2-2.

Zonde dat we de rust ingingen met een gelijke stand. De tweede helft moesten en zouden we Baarn van de mat spelen en een paar doelpuntjes erbij prikken.

Het werd een lastige tweede helft. Baarn speelde erg goed. Lange Gijs en kleine René zorgden voor het grootste gevaar van Baarnse kant. Met deze twee spelmakers hadden we het erg lastig. Gelukkig stopte Stijn een paar goede ballen waardoor we niet op achterstand kwamen. Er lag ontzettend veel ruimte op het veld maar vaak strandden we, of op de verdediging, of op de keeper.

Hectisch
Het was een erg hectische tweede helft met alles erop en eraan. Wij bleven toch nog steeds het spel maken. Zelfs toen we met tien man kwamen te staan, door een kinderachtig gegeven gele kaart voor Joris, bleven we kansen creëren. Geheel tegen het spelbeeld in, scoorde Baarn pak ‘m beet tien minuten voor tijd. Weer uit een strafcorner: 3-2. Toen we weer met tien man kwamen te staan, door weer een omstreden gele kaart, kregen we in de laatste minuten van de wedstrijd een strafcorner. In tweede instantie schoot Bouke raak in de korte hoek: 3-3. Met deze stand eindigde de wedstrijd. Met één puntje moeten we het maar doen.

Volgende week komen de Kikkertje op bezoek. Het belooft weer een mooie zondag te worden en graag zien we jullie langs de lijn!!

Stick verloren
Nog even iets anders: Onze Kasper Vrolijk is helaas deze week zijn stick verloren op de club. Zou degene, die hartstikke per ongeluk de stick heeft meegenomen, deze weer aan de rechtmatige eigenaar terug kunnen geven. Desnoods geef je de stick bij de bar af of iets dergelijks. Het gaat om een champagnekleurige stick van DITA. Kasper heeft het er niet makkelijk mee en nu speelt hij met een stick van Joris, wat Joris ook niet zo leuk vindt eigenlijk. Alvast bedankt en volgende keer niet meer doen he!

Namens Alliance Heren 1,

Joris Zonjee