De Koningsdag van Dames 1 (en de wedstrijd tegen USHC)

Nieuws afbeelding 3-5-2014
Wat hébben we een fantastische eerste Koningsdag gehad. Lex, Chant en Ted hebben staan dansen en sjansen bij Strand West. Mar, Lau, Cola en Kris hebben ‘gehupst’ bij Thuishaven. Bo was te vinden bij Kingsday en ook Anna maakte Amsterdam onveilig maar dan bij Oranjebloesem. Onze brabo Cath was te vinden in Eindhovuh, Aim en Shos struinden de Jordaan af en ik heb lekker gevaren op de grachten. Jullie vermoeden het al: de alcohol vloeide rijkelijk en de spiertjes werden niet gespaard. Want de play-offs halen, dat zat er toch al niet meer in….

En hoe was het afgelopen zondag? Ik kan jullie vertellen; ‘wat een kater’: 0-3 verliezen van USHC, een degradatie kandidaat. We misten voor open goal en mooie tipkansen, liepen verkeerd uit bij de strafcorner, pingelden te lang en ga zo maar door. Aan onze inzet lag het niet, maar waar was de focus? De focus die ons afgelopen weken naar ruime winsten heeft geleid: 4-1 Overbos, 5-1 B’broek en 5-1 Amstelveen.

Volgende week spelen we alweer de allerlaatste wedstrijd van dit seizoen tegen Myra. En het is niet zomaar een wedstrijd. Het is de wedstrijd waarin Lexie, onze trouwe keepster, Aim, de ervaren aanvoerster, Ted, een secure verdedigster, André, onze fanatieke coach, Bas, de nieuweling, en ik afscheid zullen nemen van Dames 1. Helaas is het na vijf jaar Dames 1 en 18 jaar hockeyen op Alliance tijd om te stoppen voor mij. 1,5 jaar lukte het me om coschappen te combineren met hockey, maar aankomend seizoen staan ze in de weg. Vier van de vijf jaren hebben we play-offs gespeeld en wat was dat gááf! De sfeer die er dan heerst, onbeschrijfelijk. Bedankt supporters! Ik hoop jullie ook zondag 4 mei te zien om 12:45 uur.

Liefs Sylke, namens Dames 1