Alliance H1 – Spandersbosch H1 3-0

Nieuws afbeelding 8-5-2014 Na een kleine stop van drie weken stond er weer een competitiewedstrijd op het programma afgelopen zondag. Spandersbosch kwam op bezoek. En wat bofte de tegenstander dat ze net op Saté Dansant naar ons sportpark mochten afreizen. Dit zou ook het enige leukigheidje worden voor de club uit Hilversum. Ralph was namelijk erg stellig geweest: tien punten uit de komende en laatste drie wedstrijden. In deze doelstelling lag dus geen ruimte voor puntenverlies op 4 mei, meegenomen dat we nog op bezoek moeten bij de koploper Leusden.

Na de wedstrijd van dames 1 was het onze beurt. De wedstrijd begon niet al te denderend. Hier en daar waren er wat mogelijkheden aan beide kanten om de score te openen. Deze mogelijkheden bleven echter onbenut. Pas na een half uur spelen kon het thuispubliek de handjes in de lucht gooien. Ted kon na een lange corner de bal hard in de cirkel voorgeven, waar Ederik goed voor zijn man kwam. Langs de keeper tipte Ederik de bal de verre hoek in.
Vrij snel daarna kreeg Ederik alweer de bal in de cirkel aangespeeld. Deze keer kwam de bal van de stick van Hendrik. Met zijn rug naar het doel pushte Ederik behendig de bal in de korte hoek. 2-0

De eerste helft kwam teneinde. Met een voorsprong van twee doelpunten konden we even rustig bijkomen. We stonden weliswaar op voorsprong maar als we Stijn Sanders niet hadden, had het zomaar gelijk kunnen staan. Met een paar goede reflexen voorkwam hij dat de Hilversummers het doel troffen.

De tweede helft werd niet heel spectaculair. Hier en daar weer wat kansjes maar echt grote mogelijkheden kwamen er niet voor beide clubs. Spandersbosch had grote moeite met de opbouw en kwam zelden aan aanvallen toe. Om de wedstrijd maar in het slot te gooien stond Ederik weer eens op. Na een zelf opgezette aanval scoorde hij zijn derde doelpunt van de middag. Hij speelde de bal diep op Hendrik, die de bal weer terugspeelde naar Ed. Met zijn backhand rondde Ederik knap af. 3-0. De wedstrijd was gespeeld.

Ja wat als we Ederik van Koldenhoven niet hadden he..? De routinier van het elftal, een steunpilaar in goede en slechte tijden maar vooral een gelouterde prof. Het was zijn wedstrijd afgelopen zondag. Nog nooit in zijn jarenlange carrière in Heren 1 wist hij drie keer te scoren. Ederik was afgelopen zondag heer en meester op het veld. Het idee en de uitwerking, alles ging gewoon perfect en dat straalde hij ook uit. Als een echte vedette zweefde hij bijna over het veld. En dat in zijn laatste seizoen, waar hij nog één keer alles uit de hoge hoed heeft getoverd om zichzelf een waardig afscheid te geven. Ederik heeft dan nog niet zijn allerlaatste wedstrijd gespeeld voor Alliance, maar toch zal iedereen zijn hattrick van afgelopen zondag zien, als zijn laatste kunstje voor de club waar hij zoveel voor heeft betekent.

Namens Alliance H1,

Joris Zonjee