Alliance verlengt sponsorcontract met ABN AMRO

Nieuws afbeelding 12-5-2014
Vorige week hebben Alliance en ABN AMRO hun sponsorcontract voor twee jaar verlengd. De bank blijft daarmee  tot en met het seizoen 2015-2016 hoofdsponsor van onze club.

Duurzaamheid
MHC Alliance is zeer blij dat ABN AMRO het sponsorcontract weer verlengd heeft. Sponsoring-bestuurslid David Reinders Folmer: "Al vele jaren zijn wij gelukkig met deze hoofdsponsor. ABN AMRO financiert niet alleen onze club voor een groot deel maar levert ook een belangrijke maatschappelijke bijdrage. Zo steunt de bank de Stichting Duurzaam Verenigen, die sportverenigingen met verduurzaming helpt door onder andere de online ‘Menukaart Duurzaam Verenigen’ met tips en inspiratie (zie www.duurzaamverenigen.nl). Daarnaast zijn wij er bijzonder trots op te kunnen vermelden dat de bank twee onderdelen van zijn bankbrede ‘Talent&Ambitie’-programma op Alliance laat plaatsvinden.”

Talent & Ambitie-programma op Alliance
Zo wordt door ABN AMRO een landelijke trainingsdag voor talenten georganiseerd waarbij  de ABN AMRO-ambassadeurs, vier (ex-)internationals,  met talenten van de door ABN AMRO gesponsorde clubs aan de slag gaan om ze beter te maken. Alliance mag hiervoor een aantal spelers aanleveren.

Verder komt er met steun van de bank een landelijke opleiding voor jeugdtrainers onder leiding van Nederlandse toptrainers. Ook hiervoor mag Alliance enkele trainers aanleveren. De geselecteerde trainers zullen komend seizoen vier keer een training geven op Alliance waaraan elk jeugdlid dat beschikt over talent en ambitie mee mag doen.

ABN AMRO & hockey
ABN AMRO is al vele jaren actief in hockey. De bank sponsort een groot aantal Nederlandse hockeyverenigingen, de EuroHockey League en is grondlegger van de Hockey Academie, een opleidingsinstituut voor talent met meerdere locaties verspreid over Nederland. Daarnaast ondersteunt ABN AMRO onder meer het G- en LG-hockey (gehandicapten) en het studentenhockey in Nederland.

Wayne de Vries, kantoordirecteur van ABN AMRO Heemstede-Zandvoort: "Hockey past uitstekend bij ABN AMRO omdat veel van onze klanten liefhebber van hockey zijn. Daarnaast kunnen we door onze samenwerking met de clubs een breed publiek informeren over onze producten en dienstverlening. Verder kunnen wij als partner van een club helpen bij financieringsvraagstukken die te maken hebben met de accommodatie”.