Laatste wedstrijdverslag Heren 1 (tegen Alphen)

26-5-2014
Laatste wedstrijd, laatste wedstrijdverslag. Gaat u er even voor zitten. Want ondanks dat we nergens meer voor speelden werd dit een zeer enerverende wedstrijd. Onze laatste opponent was Alphen. Thuis hadden we onterecht van deze mannen verloren. Om ons seizoen succesvol te laten eindigen wilden we dus nog wat rechtzetten.

Hakken en zeuren
Al snel bleek dat we tegen het onsportiefste team van de tweede klasse speelden. Al in de eerste minuten begonnen ze als volslagen idioten te hakken en te zeuren en te doen. Gelukkig lieten wij ons niet meeslepen in dit rare gedrag en bleven we ons eigen spel spelen. We hadden het echter erg moeilijk om door de groen-witte muur te komen. Daarnaast gingen we niet goed om met de zeldzame kansen die we kregen. Ederik had tot twee keer toe de kans om zijn laatste duel te bekronen met een doelpunt. Helaas miste hij wat geluk en kon hij ons niet verder helpen. Ondertussen bleven de pseudogangsters van Alphen maar doorgaan met schreeuwen en raar doen.

Vibrerend net
Eindelijk, na ruim 25 minuten spelen, beloonden we onszelf voor het goede spel. Na een counter kreeg Hendrik de bal in de cirkel en alle tijd om met zijn backhand uit te halen. De bal ging ongeveer door de keeper heen en liet het net vibreren. Een prachtig doelpunt van onze nummer zeven, die zijn (voorlopige) carrière bij Alliance wel afsloot met een treffer. 0-1. Vlak voor rust maakte Alphen de gelijkmaker. De aanvoerder wist hun enige kans van de eerste helft tot een doelpunt te promoveren. En wat was hij blij met zijn intikker. 1-1.

Hyena's
Na even bijkomen in de schaduw, wat tactische aanwijzingen van Ralph en wat indrukwekkende motivatiepraatjes gingen we het veld weer op. Het werd een lastige en vermoeiende tweede helft. Alhoewel wij de gevaarlijkste ploeg waren, konden we deze tweede helft niet blijven domineren. Alphen kon met de ruimte op het veld beter uit de voeten dan in de eerste helft maar toch bleven de mannen zich bezighouden met dingen die niks met hockey te maken hebben. Als gefrustreerde hyena's, met een overschot aan testosteron, gingen ze tekeer. Tot het aannaaien van kaarten aantoe. Hierdoor kwamen we zelfs twee fases met tien man te spelen: het Real Madrid onder José Mourinho was er niks bij. En omdat het arbitrale duo de hele wedstrijd nauwelijks in durfde te grijpen kon Alphen gewoon blijven doorgaan.

We hadden het erg moeilijk maar toch zag iedereen dat wij de beteren van het veld waren. Maar goed, je kan de betere partij zijn, als je de kansen niet maakt, blijf je toch met lege handen staan. We moesten deze wedstrijd helaas genoegen nemen met één schamel puntje. Volgend jaar zullen we deze ploeg maar eens alle hoeken van het veld laten zien.

Wij wensen u een een fijne zomer en zien u graag terug volgend seizoen.

Namens Alliance H1,

Joris Zonjee

Constant Thoolen

26-5-2014 @ 22:03:17 |Jongens, goed gespeeld dit jaar met een goede tweede helft van het seizoen, waarin jullie prima in het linkerrijtje zijn geeindigd! En dan ook nog zaalhockeykampioen geworden 🏆! Volgend jaar gaan we ook op het veld voor promotie!

Constant Thoolen

26-5-2014 @ 22:08:24 |En Joris bedankt voor de leuke stukjes 🔝 !

Huib Lamberts

27-5-2014 @ 06:57:48 |Zo is het!!

Hans Roerink

27-5-2014 @ 09:20:35 |Mooie teksten Joor

Marije Vermeulen

4-6-2014 @ 23:30:47 |Blijf vooral ook de verslagen schrijven Joris! Erg leuk.