Webredactie? Ja! Dat lijkt me leuk

Nieuws afbeelding 3-3-2015 Een website beheren voor een grote hockeyclub is eigenlijk superleuk. Wekelijks krijg je diverse berichten aangeboden die onze leden informeren over alles wat met hockey op onze club te maken heeft : trainingen, opleidingen, fluiten, bardiensten, spelregels, aanbiedingen, vacatures, bestuurszaken..... noem maar op !

Als webredacteur mag je 'midden in de club staan' omdat je van alle markten thuis bent. Je voelt haarfijn aan welke berichten interessant zijn en welke kanalen onze leden en ouders gebruiken om de clubinformatie tot zich te nemen. De sociale media spelen een belangrijke rol in onze club want het merendeel van onze leden maakt daar driftig gebruik van.

De website, onze Narrowcasting en de App zijn onze officiƫle clubkanalen. Onze Fanpage op Facebook en onze Twitterpagina zijn er voor al het nieuws van Alliance (van belangrijk tot heel onbelangrijk....). Belangrijk blijft dat we onze volgers en leden blijven bereiken via al deze kanalen zodat niemand kan zeggen : "....ja maar dat wist ik niet....". Met 1650 leden en meer dan 3500 andere betrokkenen is dat een echte uitdaging.

In de afgelopen weken deden wij diverse pogingen via alle kanalen (zelfs de mail) om onze leden en ouders op te roepen ons te helpen bij de communicatie met de gehele vereniging. Helaas hebben we echt nul reacties mogen ontvangen......

Doen wij iets verkeerd dan? Tja dat zou heel goed kunnen. Wellicht zijn we gewoon vergeten om te vertellen hoe leuk 't wel niet is om iets voor Alliance te doen! De resultaten van je inspanningen zijn direct zichtbaar op al onze media. Heb jij best wel 2 x 15 minuten per week beschikbaar voor onze club? Meld je dan aan als webredacteur van MHC Alliance via [email protected] en we zullen je met open armen ontvangen.

Online Media Commissie