Fithockey staat centraal

Nieuws afbeelding 28-6-2015 Het is woensdagochtend 9.45 uur! Koppen tellen! Er zijn gemiddeld 12 tot 16 mensen aanwezig. En altijd is de opkomst hoog, weer of geen weer. Trainer Jaap heeft dan van te voren het spelmateriaal klaargelegd op het veld. Er wordt begonnen met een half of heel rondje om het veld. Hardlopen, looppas, snelwandelen, alles is toegestaan. Vervolgens in een mooie kring lichte warming-up oefeningen. Met wat kwinkslagen en grappen van de trainer verloopt dat soepel en komt de stemming erin.

Het volgende onderdeel is gericht op enige stickvaardigheid, balgevoel en spelinzicht. Het laatste half uur wordt een onderling wedstrijdje gespeeld. Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt dan een kwart of een achtste deel van een hockeyveld gebruikt. Een wedstrijdje duurt twee maal een kwartier. Het plezier en enthousiasme waarmee gespeeld wordt, is overduidelijk te zien en te horen terwijl Jaap en Anneke coachen vanaf de kant.

Klokslag 11.00 uur fluit Jaap af. Sticks, ballen en vesten worden opgeborgen. Ineke en Riet hebben de koffie klaar staan en om de beurt, wordt er voor iets lekkers bij de koffie gezorgd.

Belangstellenden zijn welkom om mee te doen of te komen kijken. Hockeyervaring is niet vereist. Informatie kunt u krijgen bij Anneke van Doorn (tel. 023-5281700) of Jan-Jaap Veldman (tel. 023-5283500) Voor algemene vragen: [email protected] of via de website onder Fithockey.