Heren 1 gaat voor de top

Nieuws afbeelding 24-8-2015 De voorbereiding is al begin augustus van start gegaan en er zijn al een aantal goede oefenwedstrijden gespeeld. Er zijn veel oudere spelers gestopt (6) maar we hebben er een aantal zeer goed op elkaar ingespeelde ex-A-spelers voor terug (8) en uitstekende spelers van buitenaf.

In de begeleiding is Karol Sniezek wederom hoofdcoach. Deze ex-Bondscoach en Technisch Directeur van het Pools Nationaal Elftal stort zich wederom vol overgave op Alliance H1. In de plaats van Ralph Bleeker is er een nieuwe assistent met de naam André Westdorp. André komt uit Groningen, heeft aldaar een uitstekende carrière opgebouwd en is nieuw in ‘het westen’ waar hij werkt bij Alliance (H1 en o.a. JA1) en Bennebroek (jongste jeugd). André heeft o.a. ook uitgebreide ervaring met gamebreaker. Walter Bol is gebleven als verantwoordelijke voor de statistieken rondom de wedstrijden en de spelers. Ondergetekende is wederom teammanager.

De selectie bestaat momenteel uit 20 spelers, waarvan er 2 (Kasper en Joris) de eerste seizoenshelft wegens blessures niet speelklaar zijn. Heel blij zijn wij met de komst van Ingmar Knobbe: een hockeyer pur sang die altijd Overgangsklasse heeft gespeeld bij HBS, Rood-Wit en Alkmaar en die oorspronkelijk uit Castricum komt. Met 36 jaar brengt hij de gemiddelde leeftijd flink omhoog, maar toch is hij een van de meest fitte spelers! Daarnaast verwelkomen wij Tycho Dekker een goede verdediger die van Rood-Wit komt. De komst van een spits van Hisalis is nog enigszins onzeker.
Naast de goeie ouwe bekenden: Bouke, Ralph, Ederik, Mirek, Fabian, Jochem, Jasper, Kasper en Joris verwelkomen wij zoals gezegd de volgende ex-A-spelers: Guy Koentjes, keeper en met 16 jaar de jongste speler!, Rogier Honing, Tobias Neuteboom, Lodewijk Klinkhamer, Philip van Poelje, Nils Boer, Bram Endlich en Luc Krimpenfort. Ondertussen werkt onze Koen Paulus, die begin dit jaar met ernstig hersenletsel in het ziekenhuis werd opgenomen, hard aan zijn herstel. Hij doet mee met bepaalde gedeelten van de training in een poging om in de toekomst weer in aanmerking te kunnen komen voor de selectie van H1. Koen is een echte doordouwer en al enorm vooruitgegaan.

H1 traint op dinsdagavond en donderdagavond. Daarbij is er een veldoverlap met D1 waar ook buiten het veld een uitstekende band mee bestaat.

Het competitieprogramma is inmiddels bekend en kan op de site worden geraadpleegd. Aanvangstijd normaliter 14.45 uur (14.30 u. vaak op zand). De competitie start op 13 september met een thuiswedstrijd tegen Weesp. De derby van vorig jaar tegen het gepromoveerde Bennebroek wordt dit jaar weer verruild voor een derby tegen het gedegradeerde Haarlem. Op 8 november treffen wij hen uit, op 22 mei 2016 thuis.

Qua sponsoring hebben wij veel steun van het bedrijf van Jan Zonjee: WEA Accountants, mooi zichtbaar op de team-auto’s. Voor shirtsponsoren houden wij ons te allen tijde aanbevolen: wij hebben wat te bieden! Zelf heeft H1 geld nodig om haar ambities te kunnen waarmaken. Geld dat de club via het Bestuur natuurlijk niet onbeperkt kan fourneren. Vandaar dat H1 ook dit jaar weer met acties en clinics zal komen.

Wij hebben heel veel zin in het nieuwe seizoen en nodigen iedereen uit om te komen kijken naar onze wedstrijden, wanneer of waar dan ook. Een directe band tussen de leden leidt tot een gezellige club met saamhorigheidsgevoel. Mede namens het voltallige team van H1 wens ik iedereen een heel fijn seizoen toe: zelf hockeyend en/of voor hockeyende kinderen, of puur als toeschouwer.

Tot ziens namens ons allen, hartelijke groeten Tom Klinkhamer

p.s. de nieuwe teamfoto is in voorbereiding !

Constant Thoolen

26-8-2015 @ 00:38:29 |Heel veel succes mannen!