Arbitrage

Fluiten is leuk!

Nieuws afbeelding 9-9-2015 Dat Alliance (een club met heel veel jeugdleden) de ouders heel hard nodig heeft om alle wedstrijden gefloten te krijgen, mag duidelijk zijn. Wat niet altijd bekend is: fluiten is ook leuk! Je wordt actief betrokken bij de wedstrijd van je kind, krijgt geen koude voeten en leert meer over het hockeyspelletje. En aspirant-scheidsrechters hoeven niet bang te zijn dat ze vaak of te zware wedstrijden moeten fluiten, aangezien de arbitragecommissie rekening houdt met de ervaring van de scheidsrechters bij indeling op wedstrijden en het feit dat ouders er de voorkeur aan geven hun eigen kinderen in de breedtehockey te fluiten. Tenzij u anders aangeeft, zult u alleen wedstrijden van uw eigen kind(eren) fluiten.

Oefenen met de online scheidsrechterscursus, een informatieavond en het examen

De arbitragecommissie organiseert ook dit jaar voor ouders een scheidsrechterscursus. Deze cursus is digitaal, en wordt gedaan via de nieuwe elektronische leeromgeving (ELO) van de KNHB. Na aanmelding krijg je van de KNHB een mail waarin een inlogcode voor de cursus vermeldt staat. Vervolgens heb je de tijd de gehele cursus in je eigen tijd en omgeving te doorlopen. Tot 1 jaar na de aanmelding kun je oefenen met de ELO.
Het examen vindt plaats op dinsdag 29 september om 21.00 uur in de bovenzaal van het clubhuis. Eén week voor het examen, namelijk op dinsdag 22 september om 19.45 uur, wordt er op de club een avond o.l.v. Jaap Kleijn georganiseerd  waar een aantal zaken die van belang zijn bij het fluiten van jeugdwedstrijden de revue zullen passeren. Uiteraard is er dan ook gelegenheid vragen te stellen. Op deze avond ben jij van harte welkom!

Wil jij die scheidsrechterscursus gaan volgen ? Meld je dan aan via [email protected]