WEDSTRIJDVERSLAG: Heren 1 - Alphen H1 4-2

Nieuws afbeelding 2-11-2015 Zozo, daar zijn we weer. Na een weekendje vrij stond er weer een competitiewedstrijdje op het programma. En niet zo maar één, Alphen thuis. Iedere echte Alliance-ouder/supporter had hier natuurlijk enorm naar uitgekeken. Gelukkig kon ons trouwe publiek zondag weer lekker het fietsje opstappen om naar de Sportparklaan de gaan.
Al binnen enkele minuten stonden we met een 2-0 voorsprong op het veld. De openingstreffer kwam op naam van Luc. Omdat onze eerste corner nou niet bepaald soepel verloopt was het eens tijd voor de variant, en niet zonder succes. Na een goed eentweetje met Ingmar kon Luc in alle vrijheid een hoek uitzoeken. De bal ging strak de linkerhoek in. 1-0.
Niet veel later kon het thuispubliek weer de handjes in de lucht gooien. Jochem was het eindstation van een goed opgebouwde aanval. Hij kreeg de bal terwijl hij met zijn rug naar het doel stond. Toch wist hij enige ruimte voor het schot te creĆ«ren, en schoot hij knap raak in de lange hoek. 2-0 na nog geen 5 minuten spelen. Het leek een voorschot op een monsterscore te worden maar niets bleek minder waar. Er volgde een periode waarin Alphen zich herpakte, en wij het onszelf niet gemakkelijker maakten door niet flink door te pakken. Eigenlijk hadden we Alphen in de eerste helft al de das om moeten doen maar kansen voor Dorus en Ederik bleven onbenut. Ja en wie niet scoort, krijgt er zelf één om de oren. Net voor rust kreeg Alphen een strafcorner waaruit de aansluitingstreffer werd gemaakt. 2-1.
Niet heel erg lekker om zo aan de thee te gaan natuurlijk. Alphen had weer hoop gekregen en het kon weer een echte wedstrijd worden. Maar aan deze illusie maakten we snel een einde. Ook in de tweede helft waren we de betere partij en dit drukten we ook uit in de score.
Uit een strafcorner lukten het ons om op Alphen uit te lopen. Zoals gepland verliep het niet maar toch scoorde Luc met zijn backhand ons derde doelpunt van de middag. 3-1.
Daarna nam Tobias ons bij de hand om de wedstrijd in het slot te gooien. Hij kreeg de bal rond de 23 en rende zo voorbij zijn directe tegenstanders. In de afronding faalde hij niet en passeerde de keeper. 4-1.
In het laatste deel van het potje werd het nog enigszins spannend. Op een steeds mistiger veld konden we niet helemaal schadeloos de wedstrijd uitspelen. Door gele kaarten aan het adres van Ederik, Jochem en Nils kregen we het erg moeilijk. Alphen scoorde dan ook nog de 4-2 maar daar bleef het gelukkig bij. Drie punten weer in de tas, hatsiekadee!
Na zeven wedstrijden staan we met zeventien punten op plekje één (zie stand). We zijn dus goed bezig maar weten dat er een hele belangrijke maand op het programma staat. Om te beginnen met de streekderby tegen Haarlem op 8 november. Een steuntje in de rug kunnen wij daarom goed gebruiken want het is nooit makkelijk hockeyen in de zandbak. Wij hopen u daar te zien!
Met vriendelijke groet,
Heren 1

Guy Koentjes

5-11-2015 @ 18:12:36 |Complimenten voor Heren1 verslaggever. Elke week leuk stukje!! Dave