Arbitrage

Het begint bij jou!

11-11-2015 Op Alliance worden vele wedstrijden gespeeld, wedstrijden waar sportiviteit en respect samen voorop staan. De teams en de scheidsrechters vormen samen de drie partijen die een hockeywedstrijd mogelijk maken.

Het district Noord-Holland heeft alle clubs (en dus haar leden) opgeroepen om de drie partijen met respect met elkaar te laten omgaan. Dat betekent dan ook dat we ons neerleggen bij beslissingen van scheidsrechters (of je nu op de bank zit, of dat je aan het spelen bent, of je de thuisspelende club bent, of juist een keer uit speelt).

Ook als je een keer als publiek lang de kant staat wordt er van je verlangd dat je met plezier en respect naar een wedstrijd kijkt. Aanmoedigen mag (graag zelfs)! Kritiek hebben op wie dan ook op het veld, NEE.

Ouders leveren voorbeeldgedrag, waarvan kinderen leren. Dus positief coachen, positief aanmoedigen is altijd goed. Dan groeien onze kinderen ook met respect voor elkaar op!

Bedenk dat wij gastheer zijn voor de uit spelende clubs.

Deze week is het de week van Respect. De Fairplay-commissie zal deze week een campagne over sportiviteit & respect lanceren. Je zult dit tegenkomen op onze website, Allliance-app, narrowcasting en Facebook.