Verslag: Amstelveen H1 - Alliance H1 : 1-4

Nieuws afbeelding 17-11-2015

Afgelopen zondag werden we ontvangen op hockeyclub Amstelveen. Een dramatische periode was het tot nu toe voor de thuisspelende club. Een paar jaar geleden speelde de club nog overgangsklasse maar nu moeten ze hopen op handhaving in de tweede klasse. Dan kwamen wij ook nog eens op bezoek. We verkeren in een grootse vorm waarin niks of niemand ons nog kan tegenhouden op weg naar het kampioenschap. Daarbij waren we donderdag, in een oefenpotje, ook nog eens overduidelijk te sterk voor Groen-Geel uit de eerste klasse. Op papier zou dit potje dan ook geen enkel probleem moeten zijn, al helemaal niet met Joris terug in de gelederen. Na negen maanden blessureleed en revalidatie maakte onze middenvelder zondag dan eindelijk zijn langverwachte rentree. Maar niet te vroeg juichen, onderschatting is een sluipmoordenaar waar we met z’n alle voor behoed moeten zijn.

Geheel in de lijn der verwachting liepen we letterlijk en figuurlijk over de laagvlieger heen. Het publiek hoefde dan ook niet lang te wachten op het eerste doelpunt. Bram passte Dorus in die de bal ter hoogte van de middellijn meenam naar zijn backhand en als Speedy Gonzales alles en iedereen voorbij liep. Eenmaal aangekomen in de cirkel liet hij de keeper kansloos en sloeg hij hard op de plank. 0-1.
Het tweede doelpunt werd genoteerd door Luc. Uit een strafcorner sleepte hij feilloos raak. 0-2. Het zou een probleemloos middagje worden. Amstelveen had niets in te brengen en stelde voor eigen publiek dan ook erg teleur. Gelukkig zetten wij wel een goede pot neer maar toch kon onze verdediging niet voorkomen dat de tegenstander de aansluitingstreffer maakte. Tegen het spelbeeld in werd een strafcorner gepromoveerd tot een doelpunt. 1-2.
Van dit tegendoelpunt raakten we echter niet van slag. Ederik kwam met een goede actie naar binnen gestormd en schoot hard maar ongelukkig op de paal. Tobias stond goed opgesteld en kon de rebound soepel het doel in pushen. 1-3.
Op slag van rust scoorde Mirek de 1-4. Amstelveen werd verrast door onze strafcorner maar Luc kreeg niet als zijn kracht achter de bal. Mirek was echter oplettend en kon het balletje bij de tweede paal simpel binnentikken.

Net als in de eerste helft was het in de tweede helft eenrichtingsverkeer. Jammer genoeg konden we het publiek niet trakteren op een monsterscore. We waren een paar keer dichtbij een doelpunt. Zo waren er mogelijkheden voor Ederik om aanvallen om te zetten in een doelpunt. Helaas kon hij tot tweemaal toe niet het overzicht bewaren om Jochem in staat te stellen ook een doelpuntje mee te pikken. Daarnaast kreeg Tobias nog een paar goede kansen om te scoren maar stuitte tweemaal op de keeper. De grootste scoringsgelegenheid was toch wel voor Luc die de bal voor open doel kreeg, maar uit een lastige positie de bal net niet tussen de palen kreeg. Met een 1-4 moesten we deze middag genoegen nemen en keerden we tevreden terug naar huis. De drie punten zijn weer binnen.

22 november is het tijd voor de thuiswedstrijd tegen Purmerend. We hebben gemerkt dat succes vele vrienden kent en dat daarom de support zelfs bij uitwedstrijden toegenomen is. Heren 1 is u hier natuurlijk zeer dankbaar voor. Daarom hopen wij dat we u zondag ook aan de lijn mogen zien. We zullen u laten genieten van ons prachtige spel en een doelpuntrijke wedstrijd.
Tot zondag!

Met vriendelijke groet,