HARTDEFIBRILLATOR AANWEZIG IN CLUBHUIS

Nieuws afbeelding 3-11-2008

Naast de bar (rechts boven de kapstok) is een AED (automatische hartdefibrillator) opgehangen, die klaar is voor gebruik bij een situatie waar een hartstilstand wordt vermoed en een reanimatie moet volgen. Iedereen kan in principe het apparaat bedienen door het uit de hoes te halen en op de AAN knop te drukken. Daarna vertelt een stem wat u moet doen. Als U de aanwijzingen volgt kan er geen enkele schade ontstaan indien er (achteraf) geen sprake was van een hartstilstand. Het motto is hier: "niet denken maar doen!".

Als u meer over de AED wilt weten, ga dan naar www.6minuten.nl of www.hartstichting.nl.