Hockey & Trainingen

Verslag : Woerden H1- Alliance H1 : 1-1

Nieuws afbeelding 30-11-2015 Het zag er zo mooi uit: de ene na de andere partij werd gewonnen. Zelfs werd, na jaren verlies, uit op Haarlem een duidelijke overwinning neergezet. De eerste seizoenshelft zouden we dan ook als herfstkampioen kunnen afsluiten, als we uit bij Woerden zouden winnen. Maar Woerden uit, altijd lastig, en deze keer dus ook.

Lang zullen we niet ingaan op deze wedstrijd want veel hoogtepunten zijn er niet uit te halen. Vanaf het begin af aan zag je een ander Alliance dan het Alliance dat de afgelopen weken zo goed en steady zijn potjes had gewonnen. Was het gemakzucht? Onderschatting? Of was het gewoon de vorm van de dag? Mindere dagen heb je er nou eenmaal ook tussen zitten. God mag het weten.
In ieder geval hebben we niet de drie gewenste punten binnengeharkt. Hoewel we nog op voorsprong kwamen door wie anders dan Dorus, hebben we geen moment de controle over de wedstrijd gehad. De spelers niet, de coach niet, niemand niet. Ook de scheidsrechters niet. Het werd een pingpongwedstrijd vanjewelste waarbij we het balletje veroverden, inleverden, veroverden en weer inleverden. Hoe het toch mogelijk was dat we dit niet konden veranderen, blijft een raadsel. Woerden groeide alsmaar in de wedstrijd en scoorden, met nog 10 minuten te spelen, de gelijkmaker.
1-1 werd de eindstrand, een schamel puntje. Ach ja, zoals al genoemd: mindere dagen zitten er nou eenmaal bij. Misschien moet je dan juist blij zijn dat je niet helemaal met lege handen bent komen te staan.

Ondanks een minder leuk einde, kunnen we tevreden terugkijken op de eerste seizoenshelft. Aan het begin van het seizoen was het voor iedereen een vraagteken hoe dit seizoen zou gaan verlopen. Er waren immers een aantal vaste krachten van vorig seizoen als laffe honden weggelopen. Hoe dit gat is opgevuld is hoe dan ook positief gebleken. Met onze huisvader en controleur Ingmar staat het middenveld zo goed als een huis. Doelpuntenmachine Dorus jaagt elke verdediging het stuipen op het lijf. Tycho, ondanks een tijdelijke afwezigheid door een blessure, heeft een hoop stabiliteit toegevoegd aan onze verdediging. Daarbij kwam er een stroom nog puberende jonge mannen vanuit de jeugd richting Heren 1. Goalie Guy, verdedigers Philip, middenvelders Bram en Tobias, en aanvallers Nils, Lodewijk en Luc hebben zich moeiteloos aangepast aan het spel in de senioren. Bovendien lijkt het wel alsof een nieuwe Walter Bol tot leven is gekomen. Onze statistiekenman zit zo scherp als een mes alle goede en foute passen (en nog veel meer) van de wedstrijd bij te houden. Met een goede dosis foute humor is hij weer van zeer toegevoegde waarde.
Dit splinternieuwe team bleek al snel een serieuze gooi naar de titel te kunnen doen en heeft dit lang volgehouden. Tot aan de laatste speeldag stonden we aan kop maar helaas heeft Terriërs, door een overwinning op Haarlem met 2-10, de koppositie overgenomen.

Een minder leuke periode was het voor aanvoerder Bouke en Rogier (die ook uit de jeugd is gekomen). Beide spelers hebben bijna alle wedstrijden van de eerste seizoenshelft moeten missen door vervelende blessures. Wij hopen met z’n allen dat Bouke en Rogier in februari weer fris en fruitig kunnen aansluiten bij de ploeg. Dan begint namelijk de voorbereiding voor de tweede helft van de competitie.

Dat was het dan voor nu. We gaan een heerlijke winterslaap tegemoet voor wat het veldhockey betreft. Er wordt nog wel gezaalhocheyd hier en daar en aan de conditie gewerkt. Na de winterstop zullen we er weer alles aan doen om de titel te pakken en zo door te stomen naar de eerste klasse.
 Wij hopen dat u, als trouwe supporter, heeft genoten van ons spel, resultaten en gezelligheid. De steun die u ons heeft gegeven wordt zeer gewaardeerd, en we hopen dan ook, dat we u ook volgend jaar kunnen laten genieten van een paar vermakelijke hockeypotjes.
Heren 1 bedankt u voor uw steun en wensen u fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling toe. Tot volgend jaar!