ZaalJC1 verovert 2e plek in Districtskampioenschappen

Nieuws afbeelding 25-1-2016 Op zaterdag 23 januari speelde Alliance jongens C1 de finales van het districtskampioenschap in de Sporthallen Zuid in Amsterdam.
Onze eerste wedstrijd was de kruisfinale tegen Rood Wit JC1. Na de 1e helft was de stand 1-0 in het voordeel van Rood Wit. In de 2e helft kwamen we sterk terug door een mooi doelpunt van Diederick van Berckel uit een strafcorner. Helaas scoorde Rood Wit vlak na onze aansluiting de 2-1 zodat we weer op achterstand stonden. Met nog 4 minuten te spelen scoorde Jort van Laar, na zich door de defensie van Rood Wit heen geworsteld te hebben...: 2-2! Tijd voor strafballen dus. Deze serie wonnen we overtuigend met 3-1, ook doordat Rood Wit te veel zenuwen had en twee keer naast pushte en door een fantastische redding van onze weergaloze keeper Thijs Arp.

We stonden in de finale! We moesten een tijd wachten totdat we de finale mochten spelen. Pinoké JC1 was de tegenstander die eerder met 7-3 van Hurley C1 hadden gewonnen.

Voordat we doorhadden dat de wedstrijd was begonnen stonden we met 1-0 achter. Binnen een minuut scoorde Jort de gelijkmaker met een droog laag schot in de verre hoek. Pinoké liep toen uit en bij de rust was het 1-3. Na de rust gaf Pinoké echt gas en scoorde snel achter elkaar een paar goals. Een paar minuten voor tijd kregen we nog een strafbal om de eer te redden, die werd gescoord door Sem Kleuver die de keeper de verkeerde hoek in stuurde. Eindstand 7-2, Pinoké de terechte winnaar. Wij zijn heel blij dat we als 2e van Noord-Holland zijn geĆ«indigd en wensen Pinoké JC1 veel succes op het Nederlands Kampioenschap volgende week. Onze dank gaat uit naar al onze supporters die met zovelen zijn gekomen: onze familie, onze vrienden en vriendinnen, de trainers, de Zaalcommissie, de bestuursleden en iedereen die voor ons juichte!