Hockey & Trainingen

Start trainingen selectieteams seizoen 2016-2017

Nieuws afbeelding 10-2-2016 Ook komend seizoen streven wij er weer naar om met onze selectieteams op een zo hoog mogelijk niveau te spelen. Omdat bij jeugdhockey gedurende de Voorcompetitie wordt bepaald op welk niveau het team tijdens de reguliere competitie zal komen te spelen, is een goede voorbereiding essentieel.
Deze voorbereiding zal door de coach worden gebruikt om een team te ‘smeden’ op zowel technisch, tactisch, fysiek als mentaal vlak. Wij hebben daarom de verwachting dat iedereen fit aan de start verschijnt en gedurende de gehele voorbereiding aanwezig is. Niet op tijd aanwezig of niet fit, kan daarom gevolgen hebben voor het aantal speelminuten gedurende de voorbereiding en Voorcompetitie. Commitment tonen is een belangrijke waarde binnen een team.

Bij de planning van de competitiedata houdt de KNHB rekening met de zomervakantie (van 16 juli tot en met 28 augustus) en de herfstvakantie (van 15 tot en met 23 oktober). Op basis van deze vakanties start de competitie voor de ABC teams die in de Topklasse zijn ingedeeld waarschijnlijk op 3 september en voor de overige teams op 10 september.

Zet daarom onderstaande data vast in de agenda:
  • Start voorbereiding jongens en meisjes A1, B1 en C1; maandag 15 augustus. Mogelijk dat bij voldoende aanwezigheid op zaterdag 13 augustus al een oefenwedstrijd wordt gespeeld.
  • Start voorbereiding jongens en meisjes D1 en opleidingsteams; maandag 22 augustus.
  • Gedurende de week van 15 en 22 augustus kan er ook overdag (dubbel) getraind worden!
  • Gedurende de voorbereiding kunnen er zowel doordeweeks (overdag) als op zaterdag en zondag oefenwedstrijden en toernooien worden ingepland.
  • Houd er rekening mee dat er in het eerste weekend van de herfstvakantie op zaterdag 15 oktober mogelijk beslissingswedstrijden moeten worden gespeeld. Spelers van selectieteams worden geacht op deze dag beschikbaar te zijn!
Het je vragen over bovenstaande dan kan je contact opnemen met Karol Sniezek (Technisch Coördinator Top Jongens) of Jeroen Tuininga (Technisch Coördinator Top Meisjes). Je kan ons bereiken op [email protected]