Hockey & Trainingen

verslag : Dames 1 - Haarlem D1 : 4-1

Nieuws afbeelding 15-3-2016 De zondag beginnen met een ontbijtje bij Anita (thanks Aniet, en Takkie, jij ook bedankt) en de eerste zonnestralen van de lente op onze hoofdjes, daar worden we gelukkig van. Zoals we ook gelukkig worden van hockeyen, goals maken, WINNEN en veel publiek langs de lijn. Dus ja, zondag was voor ons een dag vol geluk. Voor Haarlem wat minder...

Aan de voorbereiding kon het niet liggen. Goed getraind afgelopen week en een koningsonbijtje. Dus winnen. We begonnen sterk en wisten de wedstrijd vanaf moment 1 naar onze hand te zetten. Rustig aanvallen, geduld hebben, niet te veel risico nemen en veel balbezit houden. Het ging lekker. Niet gek dus dat Ans na 20 minuten de 1-0 op het scorebord tevoorschijn toverde. En ook de 2-0 kwam nog voor rust. Weer Anna, weer een geniaal backhandschot.

"En dan heb ik mijn forehand nog niet eens gebruikt." #4

Dat beloofde wat. Het doel voor de tweede helft was de voorsprong uitbreiden. Want bij winst kwamen we op een gelijk aantal punten als Haarlem, dus doelsaldo was/is van groot belang. Binnen 5 minuten spelen was ook de 3-0 binnen via een strafcorner van Chant. Ons spel bleef rustig. Goede combinaties, de press stond goed, de verdediging stond op zijn plek. Top. Toch wist Haarlem een strafcorner te versieren, die helaas achter onze Cait belandde. Maar de stress was ver te zoeken en het zelfvertrouwen terecht aanwezig. Wat ons dan ook nog de 4-1 opleverde via de backhand van Nicole.

Anna moest nog even op zoek naar de 5-1, maar die viel helaas niet, waardoor ze weer €100,- misliep... Jammurrr.

Maar een zeer terechte én verdiende overwinning en een heel goed gevoel. Gestegen naar plek nummer 9 en op doelsaldo boven Haarlem!
Bedankt voor de steun langs de lijn en we hopen jullie volgende week weer te zien. Zondag 20 maart gaan we op bezoek bij koploper HBS. Dat belooft weer een mooie wedstrijd te worden, dus wees erbij!

xxxxx Dames 1