Hockey & Trainingen

WEDSTRIJDVERSLAG: Heren 1 - Terriërs H1: 2-2

Nieuws afbeelding 11-4-2016 Met een heerlijke lunch bij de familie Dekker begon onze wedstrijddag. Lekker broodje ei hier, verrukkelijke croissants daar, iedereen zat heerlijk te smikkelen in het zonnetje. Zoals voor elke thuiswedstrijd kwamen we bij elkaar om te lunchen en alvast wat tactische besprekingen te doen. Het is voor sommigen uit het team wat vroeg maar goed; alles voor de teambuilding! Ook de mini’s van de week waren er weer bij en dat was te merken. Wat een druktemakers waren er voor deze week uitgekozen. Gelukkig zorgde meester Karol ervoor dat de kinders zich gedeisd hielden zodat onze voorbereiding niet verstoord zou worden.

Zoals aangekondigd was het heerlijk lenteweer. Geen wonder dat ons sportpark langzamerhand vol liep met supporters. Men wilde niets liever dan deze clash tussen nummer één en twee aanschouwen. Als daarbij ook nog aan het lichaamskleurtje kon worden gewerkt kon niets de Heemsteedse hockeyliefhebber weerhouden om naar Alliance te komen.

De wedstrijd ging vlammend van start. Al na een paar minuten mochten we aanleggen voor een strafcorner. Luc ging achter de bal staan en sleepte hard over de grond op doel. De keeper van de Terriërs zat er lelijk naast waardoor de bal het doel inging. 1-0 en de toeschouwers gingen uit hun dak!

Kort hierop scoorde Ederik het tweede doelpunt. Hij draaide weg van zijn tegenstander en schoot de bal hoog in het dak. Na protest van de Terriërs werd dit doelpunt door het arbitrale duo echter afgekeurd. Ederik zou zogenaamd zijn directe tegenstander tegen de grond hebben gewerkt. Later bleek uit de videobeelden dat de verdediger zich verstapte. Van een overtreding was dan ook absoluut geen sprake.

Na dit onterecht afgekeurde doelpunt scoorden de gele mannen de gelijkmaker. De bal werd hoog met de backhand de cirkel ingespeeld en na wat geklungeld achter de lijn gewerkt. Volgens de regels moest de voorzet worden afgekeurd. De scheidsrechter keurde het doelpunt goed ondanks hevig protest. 1-1.

Verdomme jammer natuurlijk. Gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen. We voerden de druk op de Terriërs wat op en richtten ons vol op de aanval. Kasper kreeg de bal aan de zijlijn en sloeg de bal hard voor. Bram kwam bij de twee paal aangestormd en kon de bal het doel in werken. Jong en oud, het maakte niks uit, iedereen sprong de lucht in want we waren weer op voorsprong gekomen. 2-1.

Lang konden de onze voorsprong niet vasthouden. Een strafcorner werd ons fataal en bracht ons weer op een gelijke stand met de gele tegenstanders. 2-2.

Deze stand zou uiteindelijk de einduitslag worden. Het publiek kon de tweede helft niet worden getrakteerd op wat leuke doelpuntjes. De vele fysieke duels zorgden ervoor dat er minder mooi gehockeyd werd. De twee mannen met de fluit hadden het er maar moeilijk mee. We kwamen er desondanks zonder hevige kleerscheuren vanaf.

We kunnen tevreden terugkijken op deze wedstrijd. Hoewel het hockey niet van al te hoogstaand niveau was mogen we blij zijn met een puntje. De aanval op de koppositie is immers succesvol afgeslagen.
De vele toeschouwers hebben ons erg goed gedaan en daarvoor willen we jullie erg bedanken. Het was een mooi middagje op Alliance.

Met sportieve groet,
Heren 1