Hockey & Trainingen

WEDSTRIJDVERSLAG: Heren 1 - Forescate H1: 2-1

Nieuws afbeelding 27-4-2016

Opnieuw zetten wij als Heren 1 een ferme stap richting promotie en een eventueel kampioenschap. Met twee doelpunten tegen eentje van Forescate trokken we na 70 minuten aan het langste eind. Makkelijk ging het echter niet.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen we op voorsprong. Na enkele weken ziek te zijn geweest, kon Tobias weer belangrijk zijn voor het team. Hij maakte op een mooie wijze het openingsdoelpunt. 1-0. Vijf minuten later scoorden we alweer. Luc noteerde het tweede doelpunt van de middag en o wat was hij blij. Met een prachtige sprong in de lucht vierde hij zijn doelpunt. Heel de Sportparklaan ging uit zijn dak. De familie van Koldenhoven gooide het bier zo de lucht in. Zelfs de altijd zo ingetogen Endlichjes konden zich niet meer in bedwang houden. Om er nog een schepje bovenop te doen schoten de Van Poeljes de confetti vroegtijdig in het rond. 2-0 tegen de nummer drie, dat was echt super lekker.
Na deze tien minuten was het wel meteen over met de pret. We verzuimden de 3-0 te maken waardoor Forescate bleef hopen op een leuk resultaat. Nog voor rust kregen we een tegendoelpunt om onze grote oren. 2-1.

Zo, nu eerst lekker kopje rooibos thee dachten we na de eerste 35 minuten. Robert kwam met de ene na de andere heerlijke kop thee. In sommige kopjes thee zat wel suiker, in de andere kopjes niet. Een paar eerstejaars, Luc en Bram, wilden graag groene thee maar daar werd door de routiniers Ederik en Kasper snel een stokje voor gestoken. Louter rooibos thee voor Alliance Heren 1.

Met een paar tabletten Dextro en een halve liter rooibos thee in de mik begonnen we aan de tweede helft. Gelukkig was Walter weer aanwezig. Walter zorgt namelijk altijd voor Dextro. Hij heeft oranje en gele Dextro. In de oranje zit vitamine C, in de gele niet.
Maar goed, terug naar de wedstrijd. Forescate drong erg aan op de gelijkmaker. Door een sterke verdediging hielden we de lichtblauwe mannen aardig tegen. Karol ging als een Diego Simeone los langs de lijn. In zijn zwarte lange jas rende hij heen en weer en schreeuwden ons naar de overwinning.

Dat was het dan dames en heren. Heren 1 wenst iedereen een fijne Koningsnacht en dag. Ga lekker los, dat doen wij ook. Vanavond houden we het nog redelijk rustig omdat we zo nodig moeten trainen maar morgen gaan de remmen eraf en zullen we feesten tot we er bij neervallen. Vooral de jongere boys hebben al hevig lopen opscheppen in de kleedkamer over hun wilde plannen. Plannen die u als verantwoorde ouder liever niet wilt horen.

Zondag spelen we de belangrijke uitwedstrijd tegen Alphen. De Alphenaren zijn altijd nare mannetjes maar we zullen ze eens een poepie laten ruiken.

Met vriendelijke groet,

Heren 1

Ps. een mooie foto van de drie mannen van de wedstrijd