Hockey & Trainingen

WEDSTRIJDVERSLAG: Alphen H1 - Heren 1: 1-2

Nieuws afbeelding 3-5-2016 Wat hadden we er weer zin in zeg. Er stond een leuk potje op het programma, namelijk Alphen uit. Karol benadrukte dat winst ons met één been in de eerste klasse zou plaatsen. Koste wat het kost zouden we de drie punten mee naar huis nemen.

Vanaf de eerste minuut probeerden we onze tegenstander bij de keel te grijpen. Stevig drukten we door en al na een handjevol minuten lag de bal er in. Fabian gaf vanuit de defensie een lange bal de cirkel in. Luc kreeg ‘m prompt voor zijn snufferd. Uit de draai schoot hij knap in de korte hoek. 0-1.

Onze vlammende start kwam hiermee ook meteen ten einde. Het lukte ons maar niet om onze press goed neer te zetten. Alphen kwam er een aantal keer goed uit en creëerden veel gevaar voor het doel van Guy. Een groene en snel daaropvolgend een gele kaart voor Fabian maakten het ons niet makkelijk. Lange tijd, ook omdat de scheids steeds de straftijd vergat, moesten we ons redden met tien tegen elf.

Het was een lange rust, maar wel lekker. Want hierdoor waren we extra uitgerust om de tweede helft te vlammen. Onze verdediging kreeg het langzamerhand wat beter op orde. Desondanks scoorde Alphen de gelijkmaker. Na een harde klap naar voren werd de bal behendig achter Guy getipt. 1-1.
Het was geen al te beste wedstrijd. De kaarten vlogen om ons de oren, heen en weer. Zowel bij de nare mannetjes van Alphen als bij ons. Aan onze kant moest Jasper even zitten na een ferme hak op de stick van zijn directe tegenstander.
Maar eind goed al goed, het winnende doelpunt viel terecht voor Dorus zijn stick. Na een lange bal van Mirek kaatste Bram de bal, bewust of onbewust, langs de keeper. Dorus kreeg de bal op een presenteerblaadje en wist eindelijk een einde te maken aan zijn lange doelpuntendroogte.

Het laatste kwart van de wedstrijd was nog wel even billen knijpen maar uiteindelijk trokken we aan het langste eind.

Promotie is dus zo goed als zeker. Na puntenverlies van Terriërs tegen Woerden is onze kans op de titel ook nog eens toegenomen. Al met al was het voor Alliance een lekker weekend. Zondag 22 mei zien we u terug op ons eigen veld 1. Haarlem is dan te gast. Een lekker derby’tje dus.

Tot dan!

Met vriendelijke groet,