Hockey & Trainingen

Zinderend slot Alliance meisjes B1

Nieuws afbeelding 23-5-2016 Zaterdag, 21 mei 2016 ..... 2-2 en nog 5 seconden te spelen.Er moet gewonnen worden. 6 seconden later is de wedstrijd afgelopen: eindstand 3-2! Op het veld feestende meiden en coaches, naast het veld huggende ouders, vrienden, familie. Het winnende tikje was van Bets maar deze belangrijke goal werd door het hele team gemaakt. De tomeloze inzet van onze talentvolle meiden en de enorme druk naar voren werd uiteindelijk teveel voor Breda, de nummer 2 in de poule, zodat zij alsnog in het eindsignaal het hoofd moesten buigen voor onze heldinnen.

0-1 achter, 2-1 voor, 2-2 gelijk en op de valreep dus 3-2 winst. Van begin tot het eind een adembenemende wedstrijd met een zinderend slot. Nadat iedereen het clubhuis had verlaten ging het overwinningsfeest digitaal nog urenlang door. Foto’s, chats, enz. De digitale snelweg raakte overbelast. Ik pluk er één bericht uit. Deze is van de aanvoerster, Charlotte Ortolo. Als waardig captain mailde zij:

"Trots op iedereen, goed gedaan vandaag! - Met elkaar en voor elkaar gewerkt, zo hoort het. Liefs”

Inderdaad, zo is het, zo hoort het en daardoor dendert de MB1 kampioenstrein alsmaar door. Nu stijf bovenaan met 5 punten voorsprong op nummer 2. De ticket voor de strijd om het landelijk Super B kampioenschap is definitief in bezit. De bussen richting Deventer op 11 juni kunnen worden geboekt!

Tenslotte een blijk van waardering aan de scheidsen. Net als tijdens alle thuiswedstrijden dit seizoen werd er ook gisteren weer prima gefloten. Dit keer door Stephan Verhulst en Marco Janszen. Een foutloos en rustig optreden en alleen aanwezig op de noodzakelijke momenten. Veel respect en dank hiervoor! Tevens een compliment aan de arbitragecommissie, die veel (vrije!) tijd stopt in het enthousiast maken en opleiden van (nieuwe) scheidsrechters. Het groeiend aantal CS+ - ers op de club bewijst het succes van hun visie en inzet. Dit leidt tot een stijgend arbitrageniveau en daar zijn we allemaal blij mee.

Hockeygroet van Frank

Eline Zeemering

23-5-2016 @ 10:54:51 |👍👍

Peggy Marees

23-5-2016 @ 11:10:49 |#trots

Sacha van Altena

23-5-2016 @ 14:13:50 |Wat was dit een spannende wedstrijd.De inzet werd uiteindelijk beloond.Supergoed gedaan meiden!!

Angela Tromer

24-5-2016 @ 08:36:21 |Toppers!